Jeg har nu endnu engang modtaget en kundeforespørgsel fra et gymnasium hvor de ønsker at leje bartendere til deres gallafest. Jeg har sagt pænt " tak for interessen”, men at det ikke var lovligt for mig at serverer cocktails til unge under 18, selvom der ikke er nogen direkte betaling i baren.
Men nu er jeg bliver jeg simpelthen nød til at vide det med sikkerhed, derfor, hvis der er nogle jurister eller andre med faktuel viden om dette hører jeg meget gerne fra jer.
For at udpensle spørgsmålet. Må jeg serverer alkohol til personer under 18 når der ikke er nogen direkte betaling? den er sket via faktura før festen med en person der er over 18 år.
Lej en bartender til din næste fest og nyd de lækreste drinks hele natten!
gymnasiefester, var dengang jeg gik der, under en anden lovgivning, da der er tale om lukkede arangementer, og dermed var udskænkning til personer u/18 år tilladt.
men jeg syn's for alle tilfældes skyld at du bør lave en forespørgsel, enten til et ministerium eller en politimester,
da det vil kunne give dig et svar, som du kan benytte fremadrettet.
Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk - https://icode.dk
Det er korrekt at gymnasiefester er lukkede, og at servering til mindreårige derfor er tilladt. Dette har intet at gøre med direkte betaling eller ej - der ville heller ikke være noget i vejen med, at eleverne købte selv hver gang de var i baren.
Det er korrekt at gymnasiefester er lukkede, og at servering til mindreårige derfor er tilladt. Dette har intet at gøre med direkte betaling eller ej - der ville heller ikke være noget i vejen med, at eleverne købte selv hver gang de var i baren.
Det er ikke helt korrekt. Der må godt udskænkes alkohol til mindreårige ved en lukket fest på f.eks. et gymnasium, men ikke hvis der er tale om salg.
En lukket fest er forøvrigt karakteriseret ved, at den skal holdes et sted, hvor der normalt ikke sælges alkohol. Dvs. man f.eks. ikke kan holde en "lukket fest" på et diskotek med undtagelser.