Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Redirect

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en masse gamle urls med 404 melding.

Adresserne ser ud som dette eksempel. http://www.loneginnerup.dk/hyppigt_stillede_sporgsmal.htm

Er der noget jeg selv kan lave - side for side i joomla for at lave en 301 eller noget andet der virker.

At få hjælp fra hosten er ikke en mulighed, og jeg er villig til at bruge håndkraft. Jeg tænkte først at jeg kan lave en masse sider i joomla og pege dem, men det virker jo ikke for det er ikke htm filer jeg laver.

Forslag til mig? - eller skal jeg slappe af og droppe de opsparede fordele ved google-kendte url´s?

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 22:09

Hej Lone

Uden at være den store Joomla expert, så ser det ud til du har fået et index.php foran dine menupunkter. Dette kan du fjerne i konfigurationen under SEO-instillinger. Feltet "Brug URL omskrivning" skal sættes til ja. SAMTIDIG eller før, skal du sørge for at filen htaccess.txt i roden omdøbes til .htaccess (husk punktum foran filnavnet).

Feltet "Tilføjer suffiks til URL" betyder om du får .html efter filnavnet eller ej.

Fjern herefter det du har lavet med at folk kan gå til din forside - Joomla skulle nu selv kunne lave de rigtige 301 redirect.

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 22:18

Leif Andersen:
SAMTIDIG eller før, skal du sørge for at filen htaccess.txt i roden omdøbes til .htaccess

Sådan en fil ligger der ikke i roden

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Skrevet kl. 22:50

Lone Ginnerup:

Hej Lone

Så opretter du bare en fil der hedder htaccess.txt med f. eks notepad og omdøber filen til .htaccess

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Skrevet kl. 00:20

Lone Ginnerup:

Hej Lone

Kan se du har filen htaccess.txt liggende i roden. Med et FTP program f. eks WS-FTP95 kan du hurtigt omdøbe filen og give filen de rigtige rettigheder.

Rettighederne skal være det man kalder 644 rettigheder og findes som chmod(UNIX) i FTP programmet når man højreklikker på filen i FTP programmet. 644 rettigheder er OWner: read/write - Group: read - Other: read

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 00:33

Kan se du har filen htaccess.txt liggende i rode

Åhh - jeg troede det var på serveren den skulle findes.

Altså - - forstår jeg det ret - - kan jeg sætte mig ned og i joomla - til hver 404-side, lave en ny side med samme navn, omdøbe den så den hedder htm til efternavn, lave redirect og fyre den ud og lave orden i mit kaos?

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Skrevet kl. 01:03

Lone Ginnerup:
Åhh - jeg troede det var på serveren den skulle findes

ja, du skal finde filen htaccess.txt i roden af din hjemmeside på serveren - omdøbe den til .htaccess - give den de rigtige rettigheder som beskrevet ovenover. Herefter går du ind i joomla kontrolpanel under SEO-indstillinger og siger ja til du vil "Bruge URL omskrivning".
Jeg kan se filen htaccess.txt på din server fordi filen ikke har de rigtige rettigheder.

I kontrolpanelet i joomla kan du så vælge om du vil have html som endelse ved at vælge ja til "Tilføjer suffiks til URL".

Forstår ikke rigtig hvad du mener til sidst med at omdøbe filer til htm - det syntes jeg du skal holde dig fra og så prøve ovenstådende - så må vi se når du har lavet dette om der skal ryddes op i mere.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 01:14

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 01:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

IIS kan ikke "forstår" en .htaccess fil. Ikke uden tredje parts plugin, og det er begrænset med muligheder der understøttes.

Tilmeldt 12. Jan 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 04:51

eks notepad og omdøber filen til .htaccess .

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)