Jeg har en masse gamle urls med 404 melding. Adresserne ser ud som dette eksempel. http://www.loneginnerup.dk/hyppigt_stillede_sporgsmal.htm Er der noget jeg selv kan lave - side for side i joomla for at lave en 301 eller noget andet der virker. At få hjælp fra hosten er ikke en mulighed, og jeg er villig til at bruge håndkraft. Jeg tænkte først at jeg kan lave en masse sider i joomla og pege dem, men det virker jo ikke for det er ikke htm filer jeg laver. Forslag til mig? - eller skal jeg slappe af og droppe de opsparede fordele ved google-kendte url´s? |
Hej Lone
Uden at være den store Joomla expert, så ser det ud til du har fået et index.php foran dine menupunkter. Dette kan du fjerne i konfigurationen under SEO-instillinger. Feltet "Brug URL omskrivning" skal sættes til ja. SAMTIDIG eller før, skal du sørge for at filen htaccess.txt i roden omdøbes til .htaccess (husk punktum foran filnavnet).
Feltet "Tilføjer suffiks til URL" betyder om du får .html efter filnavnet eller ej.
Fjern herefter det du har lavet med at folk kan gå til din forside - Joomla skulle nu selv kunne lave de rigtige 301 redirect.