Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udeladelse af tekstblok i søgemaskinernes index

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

På vores website har vi en del sider der indeholder produkternes ingredienser - se eksempel her Orijen hundefoder

Jeg har på fornemelsen at dette giver en del "duplicate content" i søgemaskinerne da alle websites som fører det samme produkt typisk vil have præcis den samme ingrediensliste skrevet på deres websites også.

Er der nogen mulighed for at fortække segemaskinerne et en tekstblok skal ekskluderes fra indexeringen? Resten af siden skal selvfølgelig med i indexeringen, så en robots.txt løsning er vel ikke anvendelig?

På forhånd tak,

Søren

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 09:05

Du kan ikke udelade et bestemt tekstområde fra indeksering og så resten af siden skal indekseres. Enten kan du vælge at omskrive ingredienslisten eller du kan indsætte denne i en iframe så den bliver hentet et andet sted fra. Denne kan du så sætte noindex på. Jeg vil anbefale en omskrivning. 

Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 18:49

Hejsa

Tak for svaret - det var nok præcis det jeg ventede.

Omskrivning er ikke muligt - ingredienserne skal jo netop stå nævnt i rækkefølge efter den procent de udgør af produktet.

Så kan man selvfølgelig lege med en omskrivning a la dette:

"oksekød, fisk,kylling, ris" kan blive til "oksekød - fisk - kylling - ris"

"Fedt 30%, Kulhydrat 20%, Protein 18%" kan blive til "30% Fedt, 20% Kulhydrat, 18% protein"

Men jeg er ikke sikker på om Googlebotten ser det som Duplicate Content alligevel?

En sidste løsning kunne være at sætte indholdsfortegnelserne ind som et billede, men det er super besværligt.

Mvh Søren

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Fra Viby j
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 21:18

Hej Søren

Jeg tror udmiddelbart ikke du har så mange DC problemer som du selv tror for du skriver jo en unik produkt beskrivelse ved de fleste af dine produkter.. Men du kan jo selv prøve at gå på google.dk og skrive følgende --> site:http://www.mypets.dk/ "skriv den tekst her du tror er DC her"  <-- jeg fik sjældent mere end 3 resultater hvilket er ganske ok. det tekst som jeg fik flest resultater med var teksterne "Husk lakseolie som et tilskud til hundefoderet. Lakseolie kan hjælpe med..." og "Lider din hund af problemer med maven, f.eks. Diarré, forstoppelse..." som har 21 resultater.Men igen ikke noget som du kan undgå...

Så medmindre jeg har misset noget så kan jeg ikke se nogen DC problemer.. Du kan også bruge http://copyscape.com/ til at tjekke DC med blot copy paste din url også tjekker den hele nettet og resultatet er nok ikke noget jeg ville bekymre mig om. :-) Bare skriv en god unik produkt beskrivelse ved dem alle.

du ku dog godt optimere dine side beskrivelser bedre - få produkt navnet med feks her "Kornfrit foder med ørred, laks, sød kartoffel og kelp (grøntsager fra havet) m.m." der mangler du lidt optimering.

Mvh

Jacob

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 23:54

Oxkjær:

Du kan ikke udelade et bestemt tekstområde fra indeksering og så resten af siden skal indekseres. Enten kan du vælge at omskrive ingredienslisten eller du kan indsætte denne i en iframe så den bliver hentet et andet sted fra. Denne kan du så sætte noindex på. Jeg vil anbefale en omskrivning. 

Ja, og sidste alternativ er at ligge teksten i billede...hvilket dog også kan være noget langhåret.

Jacob:

Jeg tror udmiddelbart ikke du har så mange DC problemer som du selv tror for du skriver jo en unik produkt beskrivelse ved de fleste af dine produkter.. Men du kan jo selv prøve at gå på google.dk og skrive følgende --> site:http://www.mypets.dk/ "skriv den tekst her du tror er DC her"  <-- jeg fik sjældent mere end 3 resultater hvilket er ganske ok. det tekst som jeg fik flest resultater med var teksterne "Husk lakseolie som et tilskud til hundefoderet. Lakseolie kan hjælpe med..." og "Lider din hund af problemer med maven, f.eks. Diarré, forstoppelse..." som har 21 resultater.Men igen ikke noget som du kan undgå...

Så medmindre jeg har misset noget så kan jeg ikke se nogen DC problemer.. Du kan også bruge http://copyscape.com/ til at tjekke DC med blot copy paste din url også tjekker den hele nettet og resultatet er nok ikke noget jeg ville bekymre mig om. :-) Bare skriv en god unik produkt beskrivelse ved dem alle.

Men det ændrer intet på det faktum, at google jo også kigger på "overlappende" indhold - dvs. indhold der kun delvist er gengivet eller sider der består af gengivet indhold + unikt indhold...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)