Har overvejet at prøve at få fat i et domæne. Det er sådan at jeg har et domæne i dette tilfælde y-XXX.dk - Siden hedder samtidigt yXXX Det domæne jeg gerne vil have hedder yXXX.dk og er som i kan se, mere passende. Imidlertidigt bliver yXXX.dk ikke brugt, det er en blank side. Tror i ved en klage, jeg kunne overtage domænet? |
Domæne - mit?
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
- 1
Skal du kvitter smøgerne? Danmarks billigste e-cigaret får du hos eQuit.dk
Langt svar: Der skal flere informationer, f.eks. domænenavne til for at komme med et nogenlunde brugbart gæt på hvorvidt du vil have en god sag, har du dit domænenavn som registreret varemærke eller firmanavn brugt gennem lang tid? |
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
Ikke registreret som virksomhed endnu, men det kunne være meget realistisk at tænke i nærmeste fremtid. På den anden side, den pågældende side bliver overhovedet ikke brugt? Hvilket jeg synes er begrundelse nok for det kunne tilfalde mig. |
Skal du kvitter smøgerne? Danmarks billigste e-cigaret får du hos eQuit.dk
Jeg har selv domæner uden hjemmesider på som bruges til interne hostnavne, til mail eller andre ting der ikke nødvendigvis har behov for også at have et website tilknyttet. Så udfra at der ikke er nogen side på adressen kan du ikke konkludere at den ikke er i brug. |
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
Men på www.dk-hostmaster.dk kan du slå domænet op, og se hvem ejeren er. Prøv evt. at tage kontakt til ham, det kan være han vil sælge det for et overkommeligt beløb. |
// Jesper Skov
"På den anden side, den pågældende side bliver overhovedet ikke brugt? Hvilket jeg synes er begrundelse nok for det kunne tilfalde mig." Nææh, så enkelt er det ikke. Du kan kun erhverve domænet, hvis den, der har registreret det, har "stjålet" det. Du kunne i stedet prøve at spørge ejeren, om han vil sælge det til dig. Det kommer du sikkert længere med ![]() Mvh, Christian |
Beklager den mindre imødekommende tone, men bliv dog voksen. De britiske kronjuveler bliver sgu aldrig brugt, de burde tilfalde mig. - Helt alvorligt, vil du ikke nok være sød at reflektere lidt over den holdning? Det ville gøre verden til et bedre sted. Desuden, hvis der er tale om i-win.dk og iwin.dk, så er din egen side på nuværende tidspunkt da mindst ligeså blank som den anden? |
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)