Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæne - mit?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Nov 06
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Har overvejet at prøve at få fat i et domæne.
Det er sådan at jeg har et domæne i dette tilfælde y-XXX.dk - Siden hedder samtidigt yXXX
Det domæne jeg gerne vil have hedder yXXX.dk og er som i kan se, mere passende.
Imidlertidigt bliver yXXX.dk ikke brugt, det er en blank side.

Tror i ved en klage, jeg kunne overtage domænet?

Skal du kvitter smøgerne? Danmarks billigste e-cigaret får du hos eQuit.dk

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 16:47
Kort svar: Begge domæner er ledige, så det behøver du ikke køre en klagesag på.

Langt svar: Der skal flere informationer, f.eks. domænenavne til for at komme med et nogenlunde brugbart gæt på hvorvidt du vil have en god sag, har du dit domænenavn som registreret varemærke eller firmanavn brugt gennem lang tid?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Nov 06
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 17:03
De overnævnte var blot eksempler.

Ikke registreret som virksomhed endnu, men det kunne være meget realistisk at tænke i nærmeste fremtid.
På den anden side, den pågældende side bliver overhovedet ikke brugt? Hvilket jeg synes er begrundelse nok for det kunne tilfalde mig.

Skal du kvitter smøgerne? Danmarks billigste e-cigaret får du hos eQuit.dk

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 17:08
Bare fordi der ikke er nogen hjemmeside på http://www.<indsæt selv navn her>.dk er det ikke ensbetydende med at domænet ikke bruges til f.eks. mail eller andre ting.
Jeg har selv domæner uden hjemmesider på som bruges til interne hostnavne, til mail eller andre ting der ikke nødvendigvis har behov for også at have et website tilknyttet.
Så udfra at der ikke er nogen side på adressen kan du ikke konkludere at den ikke er i brug.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 17:12
Du kan ikke klage, selvom siden er tomt, det er jo helt op til ejeren selv. Du må jo i princippet også købe så mange andre ting, uden at bruge dem.

Men på www.dk-hostmaster.dk kan du slå domænet op, og se hvem ejeren er. Prøv evt. at tage kontakt til ham, det kan være han vil sælge det for et overkommeligt beløb.

// Jesper Skov

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 17:14
"På den anden side, den pågældende side bliver overhovedet ikke brugt? Hvilket jeg synes er begrundelse nok for det kunne tilfalde mig."

Nææh, så enkelt er det ikke.

Du kan kun erhverve domænet, hvis den, der har registreret det, har "stjålet" det.

Du kunne i stedet prøve at spørge ejeren, om han vil sælge det til dig.

Det kommer du sikkert længere med

Mvh, Christian

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 03:29
Dato: 02-05-2007 17:03:03
Forfatter: Ghetix
På den anden side, den pågældende side bliver overhovedet ikke brugt? Hvilket jeg synes er begrundelse nok for det kunne tilfalde mig.

Beklager den mindre imødekommende tone, men bliv dog voksen. De britiske kronjuveler bliver sgu aldrig brugt, de burde tilfalde mig.
- Helt alvorligt, vil du ikke nok være sød at reflektere lidt over den holdning? Det ville gøre verden til et bedre sted.

Desuden, hvis der er tale om i-win.dk og iwin.dk, så er din egen side på nuværende tidspunkt da mindst ligeså blank som den anden?
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)