Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af sql dump med PHP

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørg på stackoverflow.com der får du som regel svar indenfor 10 minutter. Og sådan et spørgsmål som dette burde blive besvaret meget hurtigt.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:36

Lige på stående fod kan jeg ikke huske alle detaljerne om export funktionen i phpmyadmin. Men så længe den sørge for, kun at spytte èn statement ud per linie, behøver du ikke explode filen. 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 23:45

Casper,

Jov. Exploden er fordi mysql_query kun tillader eksekvering af en statement pr. kald og jeg indlæste hele filen. Men dump'sne indeholder diverse metadata og kommentarer, så mit eksempel vil ikke virke så godt, fordi jeg ignorerer alle fejl og skøjter der ud af. 

Hvis Bo kunne bruge import funktion fra webinterfacet eller mysqldump direkte fra shell, så ville det naturligvis være det klart anbefalelsesværdige.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København S
Tilmeldt 6. Jun 10
Indlæg ialt: 484
Fra  GetWebbed Skrevet kl. 23:51

Jesper:
Hvis Bo kunne bruge import funktion fra webinterfacet eller mysqldump direkte fra shell, så ville det naturligvis være det klart anbefalelsesværdige.

Hvordan laver jeg et dump via shell?

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 23:57

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:57

Jesper:
Jov. Exploden er fordi mysql_query kun tillader eksekvering af en statement pr. kald...

Ja, men hvis det kun er data dump som her:

.

Kunne jeg forestille mig det kunne løses ved at benytte file og snuppe den linie for linie. Alternativt splitte filen op i to, ved første forekomst af INSERT. Om det er bullet proof i forhold til mulige dump, har jeg dog ikke helt overblik over :-). Blot en tanke.

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)