Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min Macbook kunne ikke lide den the jeg serverede

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

I midten af sidste måned sad jeg og arbejdede, hvor jeg så inviterede min Macbook på the. Jeg hældte lidt the ned i den, men den brød sig ikke om smagen - og jeg slukkede den med det samme.

Jeg fik slukket maskinen hurtigt og der var ingen tegn på blue screen of death eller kortslutninger. Jeg tog også strømmen af. Det lignede der kom meget lidt te ned, da der ikke var særlig meget the på tastaturet.

Jeg ventede i ~5 dage før jeg valgte at tænde den igen, hvilket så resulterede i "INTET". Selvom jeg gav den strøm på skete der intet. Nu har jeg så ventet siden, og prøvede at tænde den i går. Den er død. Når jeg klikker på strømknappen sker der absolut intet. Nothing. Nix. Intet.

Jeg er sådan set videre eftersom jeg har en ny bærbar som jeg er mere glad for, MEN, jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre med Macbooken.

Den er 2.5-3 år gammel så der er ingen garanti der kan forsøges (omend det nok også er en anelse for optimistisk). 

Nogen ideer til hvad man kan bruge den til? Udover et forsøg på en viral video med en Macbook computer og en golf kølle, selvfølgelig.

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Købenahvn
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 13:25

Hvis den stadig er noget værd, så prøv at få et overslag på rep af den? Ellers lyder dit foreslag med golfkøllen også som en god løsning!

Danmarks fedeste Macbook sleeves og Covers.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:30

Du er velkommen til at donere den til mit elektronikværksted ... jeg har cirka 50/50 successrate med at rede laptops der har været udsat for væskeangreb :p

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:33

Elsker at du tager det med et smil.
Jeg har haft held med at putte min mobil i ovnen efter at have ligget i et glas øl. 60 grader i et par minutter gjorde mirakler :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:52

Hej 

Før den eventuelt sender din MacBook videre til forsøg på genoplivning, vil jeg foreslå, at du tager harddisken ud og får taget en kopi af dine data, medmindre du allerede har en opdateret sikkerhedskopi, eller der ikke er nogle data på din MacBook, der er værd at bevare.

Vejledning til hvordan du tager harddisken ud kan du bl.a. finde her http://www.ifixit.com

Mvh.

Ole

Fra Herning
Tilmeldt 22. Aug 10
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 15:59

Hej,

Hvis du alligevel har planer om at ødelægge den, så kan du lige så godt prøve at smide den i ovnen i en 40-60 grader i et par timer.

Det kan vel ikke skade... :) Ellers så bare find den mest destruktive måde at flå det lort fra hinanden ;o)

Fra Rønde
Tilmeldt 7. Dec 11
Indlæg ialt: 260
Skrevet kl. 16:06

Hejsa, hvis det er vil jeg gerne modtage den - og se om jeg kan redde den. Har min egen hardware hjemmeside, så jeg burde godt kunne finde ud af det. Regner med at lave en repair video mens jeg gør det.

Hvis det har interesse så smid mig en PM, så kan vi finde ud af det! :-)

Den kunne have meget interesse, da jeg mangler en Mac test maskine, og ikke har penge til den (Studiepenge) :-)

Følg med i hvad jeg går og laver på min blog http://www.jarlund.info/

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 16:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bare for guds skyld ikke smide den i Mikrobølgeovnen :D

vh AB

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 16:22

Min kone lavede samme stunt med en ny bærbar, der var under en uge gammel. Vores almindelige forsikring dækkede det faktisk. Først sendte de den til rep., men det viste sig, at det ikke kunne betale sig og vi fik istedet penge til en ny. Det var hos Alm. Brand, så har du forsikring der, er der en god chance.

Min seneste bærbare har spill resistant keyboard, men jeg har ikke testet om det virker - jeg drikker også mere kaffe end the Big Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 19:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lars,

Som Nicolaj Thomasen skriver, er der faktisk en ganske god chance for, at skaden er dækket af dit forsikringsselskab (evt. med en selvrisiko).

Forsikringsskade eller ej, så tager vi (Dansk Elektronikreparation) gerne et kig på maskinen og giver et uforpligtende tilbud på rep., uden at det skal koste dig noget. I hele 1. kvartal 2012 kører vi nemlig et Amino-tilbud, hvor vi foretager gratis undersøgelse/udarbejder tilbud.

Skulle det have interesse, er du velkommen til at sende mig en pb, evt. med info om hvilket forsikringsselskab du har, så kan jeg yde dig mere præcis vejledning.

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)