Jeg har fået min nye hjemmeside ud på mit sædvanlige domæne idag. Ham "ankermanden" der har min side liggende, var den der fjernede den gamle og lagde den nye ud. Jeg har aldrig haft grund til at betvivle hans evner og lyst til at være god ved mig. Vi talte sammen, da han byttede sider, og jeg spurgte om jeg skulle have lavet noget for at forebygge døde sider - og han sagde at det fiksede han. Jeg googlede site.www.loneginnerup.dk yrrrk - der kom på 20 sek. 1020 resultater - af lig, døde sider fra det gamle site. Er det tid der skal til, eller har han glemt at gøre et eller andet? Den nye side kommer fint frem, når jeg søger på naturlige ord. |
Du bør 301 Redirected alle de gamle URL'er til de respektive nye URL'er. Lidt simplificeret så er hver URL en person med en adresse, og du skal som webmaster nu melde adresseændring for alle disse personer :-). Der er flere teknikker til denne øvelse, og det kan være en god ide at allierer sig med en person/virksomhed der har det nødvendige tekniske kendskab. Du behøver ikke nødvendigvis lave en manuelt flytning af alle 1000 URL'er, det kommer lidt an på din gamle URL struktur kontra din nye URL struktur.