Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af underskud - hvordan ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Feb 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg startede for 3 måneder siden en personligt ejet virksomhed, og bruger economic til regnskabet.

Jeg har et underskud her ved afslutningen af første år, men jeg har aldrig bogført et egentligt indskud, da det ikke giver megen mening når det er en personlig ejet virksomhed(og det er adskullige mindre beløb jeg efterhånden har overført til bankkontoen). Jeg har derfor blot ladet beholdningen på min bankkonto gå i minus(altså i economic), selvom jeg naturligvis reelt har overført penge til kontoen.

Jeg trækker underskuddet fra i skat, men kunne godt tænke mig at starte det nye år op med 0,- på bankkontoen, i stedet for et minus, da jeg synes det er mest overskueligt.

Hvad er jeres anbefaling til at bogøre mig ud af det, og hvordan anbefaler I at man håndterer 'indskud' i en personligt ejet virksomhed ?

Hilsen Kenneth

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:32

Hej.

Du skal køre indskud vias mellemregning under egenkapitalen, og din bank iflg. kontoudskrift skal

stemme med bogføringen af bankbeholdningen.

Derb er flere basale love du ikke overholder via din fremgangsmåde.

MvH

Peter

Tilmeldt 22. Feb 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:49

Ok, det var jeg ikke opmærksom på - det retter jeg. Jeg troede ikke indskud gav mening i en personligt ejet virksomhed, hvor min økonomi jo er lig firmaets.

Men tak for hjælpen :)

Hilsen Kenneth

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)