Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den rigtige idé??

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv været med inde under "Hvad med fjernsyn" debatten og skrive gode råd til Hr. Lyskjær. VI begyndte og debattere lidt om man i virkeligheden behøver den unikke idé før at man kan leve af den. Det mener jeg selvfølgelig ikke man gør. Med flere tusind kisker og pizzariaer i DK, så giver det jo sig selv ;-)

Jeg har tidligere skrevet at jeg har villet være selvstændig i 6-7 år, men jeg er enten blevet stoppet pga. økonomi eller fordi jeg til slut ikke mente min idé var god nok. En god idé for mig kan sagtens være en tøjbutik, selvom der ligger én næsten magen til 5 km derfra. Det vigtigste er for mig om der er efterspørgsel for varen man sælger. Hvis ikke der er en reél efterspørgsel og din idé ikke nærmer sig at være unik, ja så er det der jeg nok ville springe fra. Jeg er i opstarten med et firma indenfor overvågning. Vi er ikke spor unikke, men der er efterspørgsel på vores produkt og vi mener vi er dygtige til det vi skal kunne og har hjælp fra store firmaer i branchen. Der findes masser af virksomheder indenfor overvågning. Vi tror bare at vi er en smule bedre end mange af dem, så derfor køre vi på.
 
Hep hey fra Kim W ;-)
Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan kun give dig ret.

Jeg er selv lige startet op med et firma indenfor profilbeklædning, og som de fleste ved, er der ikke noget unikt i dette, og der er tilmed rigtig mange aktører på markedet i forvejen.
Man må så spørge sig selv om markedet er så stort, at der er plads til en til, eller om man kan skille sig ud fra de andre.
Man kan skille sig ud fra de andre på flere områder: service, pris, kvalitet, placering m.m.
Hvis man (som jeg) kan være markant bedre på pris og samtidig bibeholde en god kvalitet, mener jeg der er en god mulighed for at stable noget stort på benene, uden at have den "rigtige" ide!
 
En person i min familie startede for 8 år siden sin første frisør salon, efter devisen høj service - fair pris. I dag har hun 4 saloner og tjener kassen.
Dette er nævnt for at fortælle, at det tit ikke er mangel på en god ide, der afholder folk fra at blive selvstændig, det er mangel på mod!!!!
 
 
 
Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der er to ens pizzariaer eller kiosker, eller hvilken som anden butiks type.

 
Så kan de vel sagtens være helt ens, og så er det reklame der er bedst.
 
Man kan vel blive bedre end konkurrenten, selvom man faktisk udbyder det samme, ved hjælp af reklame.
 
Der behøver ikke være nogen forskel i de to firmaer, anden en deres reklame form. Det er vel egentligt nok til at give to forskellige omsætninger
Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :
"Man kan vel blive bedre end konkurrenten, selvom man faktisk udbyder det samme, ved hjælp af reklame."
 
Helt enig, jeg skrev også: service, pris, kvalitet, placering m.m.
Det kunne da sagtens på markedsføringen man skiller sig ud fra andre, og der kan nævnes rigtigt mange eksempler på dette.
 
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Man behøver ikke den unikke ide, men det skader heller ikke. Men hvorfor starte inden for en branche hvor der er konkurrence i forvejen, når man kan starte noget helt nyt, og gøre konkurrencen overflødig? Hvilket også er der pengene ligger!
 
Men er man tilfreds med at kunne leve af ens firma, så er der masser af muligheder. Men vil man det helt store, så bør man nok have en ide der er unik og en strategi der passer dertil.
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 12/12/2005 10:51:53 PM Forfatter: CeeKeD
 Men hvorfor starte inden for en branche hvor der er konkurrence i forvejen, når man kan starte noget helt nyt, og gøre konkurrencen overflødig? Hvilket også er der pengene ligger!
 
Jeg står for at starte et sted, hvor der er rigtig hård konkurrence.
Min idé er unik og en trend-breaker, men jeg risikerer tæsk.
Hvorfor stikker jeg så næsen frem?
Det gør jeg, fordi jeg tror på, jeg er god til det.
Jeg tror på, at mine kunder gerne vil have det, jeg tilbyder.
Og så synes jeg, det er sjovt at arbejde med netop dette område og dette produkt.
 
Hvis jeg var ligeglad med, hvor pengene kom fra, så tror jeg nok jeg stod på fabrik.
Det er nemt, og man har fri, når man har fri.
 
Min personlighed passer ikke til blot at starte "endnu en grønthandel".
Men konkurrence - den er jeg ikke bange for.
 
mvh Hans
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 12/12/2005 7:33:03 PM Forfatter: lyskjaer
Så kan de vel sagtens være helt ens, og så er det reklame der er bedst.
 
Lyskjaer... du glemmer at et stort marketing-budget ikke opvejer f.eks. dårlig service, eller blot én enkelt kundes dårlige/uheldige oplevelse med din forretning, hvilket kan underminere den totalt hvis al uheld er ude!!
 
Jeg handler i uforskammet mange henseender ud fra gode (lange som korte) relationer, hvadenten det drejer som om de dæk jeg netop har fået sat på bilen i dag, eller min ugentlige dosering pizza Så undervurdér ikke word-of-mouth kontra marketing.
 
Behøver jeg nævne boo.com
Fra Vejle
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 87
Fra  Volkswagen Fredericia Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

"service, pris, kvalitet, placering m.m."

Det er de traditionelle positionerings variabler på et positionerings kort. Men hvorfor ikke skille sig ud og være den "lyserøde ko"?
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)