Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejerlejlighed til erhverv?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej…

Jeg vil lige høre, om der er nogle der ved noget omkring, at fremleje en andens lejlighed, og bruge det til erhverv, har man stadig de sammen muligheder med at trække ”lejen, internet, kaffe, varme etc. fra i Skat? Man kan selvfølgelig ikke trække momsen fra, men det er jeg heller ikke interesseret i, da jeg betaler lønsumsafgift… Det skal lige siges, at jeg har min private adresse et andet sted i byen. Så det skal kun bruges til erhverv. Så det burde man vel godt kunne, da det er en ejerlejlighed jeg kan fremleje, og ikke en alm. lejelejlighed? 

Håber nogle kloge hoveder kan hjælpe mig…

De bedste hilsner,
Rasmus

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:21
Ja - du har de samme muligheder. Faktisk er dine muligheder større fordi der ikke kan rejses tvivl om at du kun anvender lejligheden erhvervsmæssig i og med at du har anden bolig.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:05
Tak for svar!

Har lige snakket med SKAT, de siger at det godt kan lade sig gøre, som du også siger, er der gode fordele i det, da jeg kan trække hele husleje fra etc, når jeg har en helt anden privat adresse... Men derud over har jeg lige snakket med Københavns kommune, og de siger at det er lovligt, hvis man kører en enkeltmandsvirksomhed, uden ansatte, men så skal man også have privat adresse der, det er ikke lovligt, hvis man kun bruger den til erhverv.

Så jeg har fundet svar på, at det nok ikke kan lade sig gøre, desværre!

De bedste hilsner,
Rasmus

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)