Når jeg skal have flyttet en side fra en localhost til et webhotel så tager jeg alle filerne og ftp uploader dem til webhotelet og tager en databasebackup og lægger op på den nye database. Når det er sket tager jeg og kigger på configuration.php i roden af Joomla og retter den til med de oplysninger jeg har fra webhotelet. En anden ting man også kan er at bruge akeebabackup og lave en backup af sin side og database. Gemme den på sin HD. På sit webhotel uploader man kickstart ( også lavet af akeeba udvikleren ) Så er der en god gennemgang i den for at gøre det nemmest.. |
Som Brian skriver er det absolut letteste.
Jeg ville dog holde akeeba ude af det.. Automatiserede systemer har det med at lave fejl som man opdager på det mest irriterende tidsounkt (det her kan godt være et produkt af min automatiske modstand mod unødvendige systemer).
configuration.php på joomla er meget let læselig og det er meget let at importere en .sql fil i f.eks. phpmyadmin som er standard på de fleste hoteller.
Du vil få en bedre fornemmelse af dette når du ser det. men ellers er du velkommen til at spøre hvis du støder ind i noget du ikke kan gennemskue.