Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man det? rykke altså...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sætter altid mine betalingsbetingelser til 10 dage, men oplever, kunderne derefter sætter deres egne, som f.eks. en måned eller mere - dvs. de betaler simpelthen regningen et par uger for sent. Kan man tillade sig at rykke hver gang - også de faste kunder man arbejder for, uden at risikere, de bliver så irriterede, de dropper mig som leverandør? Synes det er en slags dilemma og hører gerne input fra andre, som måske oplever det samme. Tak.

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 08:25

Hej du.

Jeg forstår din frustration, men er det fordi at de måske ikke er vandt til så korte betalingsbetingelser, og derfor ikke er opmærksom på det?

Hvis jeg var dig ville jeg tage en snak med de faste kunder, og høre hvordan man i fællesskab kunne løse problemet, så løsningen er god for begge parter..

Mvh Tobias.

Fra Valby
Tilmeldt 5. Apr 08
Indlæg ialt: 109
Fra  www.adwise.dk Skrevet kl. 08:30

Personligt plejer jeg at give dem 2 dage at løbe på og er betalingen ikke modtaget plejer jeg høfligt at ringe dem op og sige jeg kan se at betalingen ikke er modtaget men jeg går ud fra at det blot er en forglemmelse og om de ikke er søde lige at få den betalt da jeg absolut ikke har lyst til at skulle fremsende en rykker.

Fra Svendborg
Tilmeldt 15. Sep 11
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 08:45

Betalings betingelser er noget vi drøfter med vores kunder i salgs situationen. Vi har som standard 8 dage, men hvis det er vigtig for kunden og få 14 eller 30 dage for at salget går igennem så for de det, men det blir aftalt fra start så man er enige. Nu er det b2b vi sælger til 99 % af tiden, ved ikke om det er det samme du gør. Ved privat for alle 8 dage. Jeg syntes helt sikkert også at du skal tage snakken med dine kunder. Selvom de måske har accepteret betingelserne tidligere, syntes jeg det er en god service du vil give ved og tage snakken, som helt sikkert vil betale sig!

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 08:51

Jeg plejer bare at sende fakturaen igen - uden rykkegebyr i første omgang - det plejer at virke på forglemmelser. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:52

Tak - vil helt sikkert tage snakken..

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)