Vi er ude for, at en som udfører arbejde for os, har haft et ApS - lad os kalde det Anonym ApS Dette selskab skulle fakturer tjenester det udførte - eller personen kunne vælge at fakturere som CPR hvilket jo ville betyde B-skat Nu ser min jeg, at det CVR nummer som har stået på fakturaer fra Anonym, ikke rent faktisk er Anonyms - men et CVR nr som helt samme person der ejede Anonym ApS har oprettet som personligt selskab - men dog med navnet Anonym - blot ikke Anonym ApS men Anonym papirværk Personen må vel faktisk godt genbruge det gamle firma navn, men det som gør kollegaen lidt konfus er, at Anonym ApS først er konkurs og under opløsning i 2011 - hvor der jo altså stadigt faktureres i samme navn - blot anonym klisterværk personligt CVR Der er ingen konflikt mellem dem, men kan vi risikere bøvl? Han kan jo tydeligt vise at fakturaerne fra Anonym klisterværk kommer fra det personlige CVR nummer der er oprettet? Vh |
Hej
Jeg er ikke jurist, men synes dog sagen er helt klar:
De to firmaer har hver deres navn, og hver deres CVR nummer, så derfor kan det ikke være ulovligt. At de to navne ligner hinanden, ser man meget tit i forvejen, så derfor er det CVR nummeret der bestemmer.
Med venlig hilsen
Viggo Poulsen