Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af virksomhed i et baltisk land

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars, jeg tænkte umiddelbart at der måtte være nogle økonomiske fordele ved at starte virksomheden op i et af de baltiske lande. Her tænker jeg på skat, moms osv. Men igen, jeg bliver nødt til at sætte mig selv ind i tingene, før jeg kan vurdere hvad der vil være smartest. 

Fra København
Tilmeldt 21. May 10
Indlæg ialt: 85
Fra  Zenia Kommunikation Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Sjovt nok at jeg i langt tid tænkt på at lave hjemmeside, hvor man kan etablere kontakten mellem Danske og forskellige Østeuropæiske virksomheder. Det kræver dog investering til etablering af selve hjemmeside (Har hviderussiske programmør, som partner, så helt dyrt er det ikke) og markedsføring (har også russisks netmarketing bureau, som godt kontakt).

Det er jo sådan at de fleste i Baltikum, som har nogenlunde OK uddannelsesniveau taler / læser / bruger russisk.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 8. Jun 05
Indlæg ialt: 87
Fra  Pirutech ApS Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

davdam89:
jeg tænkte umiddelbart at der måtte være nogle økonomiske fordele ved at starte virksomheden op i et af de baltiske lande. Her tænker jeg på skat, moms osv

Er ikke ekspert, men Jeg tænker falktisk lidt det modsatte, for ved oprettelse af firma i fx. Letland, er der sikkert brug for at der løbende afholder en masse rådgivningsomkostninger i både DK og Letland.

Lars Hobolth, Pirucare  se selv, hvor meget du belastes af at dosere medicin

Tilmeldt 6. Feb 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejså og Labdien,

Jeg skal også til LV, eller tilbage... 
Jeg er lette (lettisk borger), der bor her i DK og har dansk  uddannelse ( + villa, vovse, volvo ... lån)
... men jeg kigger på muligheder i Riga, da jeg har skrevet en koncept og vil afprøve den i LV.

Jeg har et solid netværk i LV, der er villige til at hjælpe...

Jeg synes at alle dem der overvejer muligheder, skal tage en tur derned...

... en ny sted at starte er på erhvervshuset,... eller svaret på dreamhouse konceptet>>> hvor man har adgang til mange kompetencer og kan få en pladsved bordet til 30 kr. om dagen...

http://www.facebook.com/birojnica?sk=wall

Vil Du finde noget konkret, kan du skrive til mig.

Min motivation for at rejse til LV er også til at lave noget workshops, lære folk at bruge kreativitet. I LV er der mangel på undervisere, innovation og inspiration. Og det er grunden til at mange unge tager andre steder hen og kommer ikke tilbage. Det cirkel kan brydes og udvandring kan bremses op, hvis vi er villige med at dele vores viden.

Jeg opfordrer alle til at rejse til LV


Hilsen,

J / danmarksfineste@hotmail.com

Tilmeldt 4. Jul 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det her er en gammel debat  men jeg kommenterer lige alligevel. 

Det er ikke helt rigtigt at man kommer langt med russisk sprog i alle Baltiske lande, specielt i Estland. Der kan os som er yngre end 40 år ikke særlig meget russisk. Vi foretrækker klart engelsk, men i business - estisk.

Skattesystemet (ang virksomheder) i Estland er et af de mest atraktive i verden så længe du ikke har ansatte (det er dyrt). For os selv er det også utrolig nemt at stifte en virksomhed - det koster os 15 minutter online og 185 euro i afgift. Udlændinge må dog møde op personligt/sende ind fysiske dokumenter men jeg tror ikke at der er meget mere stas end det.

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Jun 12
Indlæg ialt: 293
Fra  DanHua Business Solutions ApS Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg lyder med.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)