I forbindelse med min webshop er jeg begyndt at tænke på om det kunne være bedre at lave "FRI FRAGT" Altså indregne fragtprisen i produktprisen sådan at det priser man ser ud for produkter er hvad man betaler. Altså ingene ekstra gebyr eller noget Kunne være at det gav noget mersalg at sige at vi ingen gebyr havde overhovedet. Men på samme tid kunne det også være et problem for folk der ønsker at sammenligne priser, hvis vores priser generelt er højere end dem som konkurrenterne skilter med. Kan godt være at jeg så alt i alt er billigere end konkurrenterne men når man sammenligner så virker jeg måske dyere. Ud over dette har jeg tænkt på om det kunne være smart med et fast fragtgebyr... Men er lidt på herrens mark. Derfor jeg vil høre om der er nogle af jer der har nogle erfaringer, tanker eller bare har lyst til at kommemed forslag? |
Betaling af forsendelse?
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
- 1
+ porto 50,00 DKK sælger bedre end Produkt X: pris 220,00 DKK inklusiv porto Sådan var det i hvert fald i kuponhæfternes storhedstid, og jeg tror ikke at det har ændret sig. |
Jeg har fri fragt på nogle af hjemmesiderne og en enkelt hvor der er fast fragtpris. Jeg synes der er mange fordele ved at have fast fragtpris (uanset om det er 0 kroner), da køber nemt kan forudse hvad prisen bliver, og det er nemmere at regne med i webshoppen. Et minus er at man i så fald skal lægge moms på fragtprisen, da et (så vidt jeg ved) ufravigeligt krav for at kunne undlade moms på portoen er at det fakturerede beløb præcist modsvarer den aktuelle portoudgift. Det har jeg selv lært at leve med. |
|
Jeg har varer der sælges til normal udsalgspris, men har gratis levering. Dette gør det muligt for kunder på Mors eller Bornholm at få varen til samme pris som en der bor ved en butik i en større by. Dermed er det en konkurrence parameter, mere end en prisskrue. Ja, selvfølgelig har jeg ikke underskud, men der er altså mange varer hvor avancerne er så høje at man som webshop (med lave omkostninger) kan give leveringen gratis til kundens fordel. Men point taken. Man vil jo nok ikke ikke tilbyde fri levering på viskelæder til 2 kr. |
Hej Jesper Du har fuldstændig ret, at fri fragt kan være en fordel for kunderne, hvis de kan få varen til normal udsalgspris sendt hjem til døren. På den anden side er webshops jo kendt for at være en del billigere end de fysiske butikker i byerne, så det bliver sværere for kunderne at sammenligne priser. I oplægget fra Morols er der desuden lagt op til noget andet:
|
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)