Hej. Jeg har fået tilbudt at overtage en butik med inventar og lager. Der lægges op til at der betales en procentsats af salget til den tidligere ejer, hver gang der sælges varer fra det overtagede lager (på denne måde er mine etableringsomkostninger helt i bund!) Nu er spørgsmålet så hvilken type virksomhed jeg bør starte. Det er en detailbutik, som importerer varer fra et EU land, og som sælges i butikken. Jeg betaler ikke noget for at overtage butikken (kun depositum for huslejen (6 mdr. forudbetalt husleje)). Som udgangspunkt har jeg ikke 80.000 til at stifte et APS, men hvis i råder mig til det, kan jeg nok godt skaffe pengene ved at låne.. Er der i øvrigt andre faldgruber jeg bør være opmærksom på? Den tidligere ejer er en god ven, og der kommer ikke til at være nogle juridiske problemer mellem os (de er fixet). |
Hvad stor er husleje depositum. Hvis der er over 80.000 kan det være af indskud i aps.
Hvis du laver ApS så de 80.000 eller 100.000 som du skyder ind som du skal bruge til at betale depositum og husleje er det jo penge som forbliver i firmaet.
Men det er jo altid at købe noget af nære venner hvis det går galt. Det kan ødelægge et venskab. Men det tyder på at i har styr på dette.