Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR. + SU

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 380
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu håber jeg at jeg kan fange en enkelt eller to herinde som har været moms registeret med enkeltmands virksomhed i mens i læste.

Jeg er lidt ude efter hvad SU-styrrelsen er interesseret i! Hele indkomsten eller kun den del som bliver i overskud når diverse ting er trukket fra.

Første år bliver de næppe mange 100 kr. i overskud, da jeg har en MASSE udstyr jeg skal have købt hjem.

Håber det var forstårligt og at der er nogle af jer som kan hjælpe.

Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 10:14
Hej Kenneth,

Jeg drev virksomhed mens jeg læste og det eneste SU er interesseret i er din skattepligtige indkomst. Altså dit overskud.

Så bare klø på ;-)

/Charly
Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Skrevet kl. 10:17
Hej Charly.

Det meste jeg også - men der bliver desværre ikke så meget overskud så længe jeg læser ;-)

Tusind tak for hjælpen.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 10:37
Prøv at klikke dig ind på su.dk - hvad må jeg tjene og derefter; egen virksomhed. Der skulle du kunne finde en masse information om emnet ;-)

// Jesper Skov

Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Skrevet kl. 11:12
"Masse" er så meget sagt :-)

Men der stod da lidt om det - tusind tak begge to.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:39
Om du har et CVR-nr eller ej er sådan set underordnet. Der findes nemlig brancher hvor man ikke er momspligtig. Det er ikke helt rigtigt hvad der bliver sagt i nedenstående. SU interesserer sig ikke for din skattepligtige indkomst. De interesserer sig for din personlige indkomst. Dvs. din arbejdsindkomst, herunder dit overskud af virksomheden. Derfor er der mange på SU som anvender virksomhedsordningen. Lader overskuddet stå i virksomheden og opsparer det som såkaldt opsparet overskud til en foreløbig skat på 28%. Ikke på grund af den lavere foreløbige skat men fordi det opsparede overskud ikke indgår i den personlige indkomst  og derved ikke påvirker SU beregningen. Når man så er færdig med at studere og skal bruge penge til at afdrage de megahøje studielån kan man hæve de tidligere opsparede overskud. Så indgår de i den personlige indkomst og man bliver godskrevet de foreløbigt betalte 28%. Dette er naturligvis kun relevant hvis man har overskud.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Skrevet kl. 11:43
Endnu engang tak for et af din kanon svar!

Er det så korrekt forstået, at hvis jeg kun laver indkøb for "overskudet" det første år, så det måske bliver 500 kr. i overskud, så er det kun disse som SU vil kigge på.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:19
Ja det kan du godt sige helt overordnet, hvis dine indkøb er fuldt fradragsberettiget i året. Noget skal dog muligvis afskrives over flere år, og derved kan det skattemæssige overskud godt blive højere end "kasseoverskuddet".

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)