Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webfilm til din virksomhed

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Nørrebro
Tilmeldt 27. Dec 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hej Amino

Jeg er ved at starte et webfilm selskab, med speciale i mindre virksomheder. Ideen er at producere film, som ligger i et prisleje, hvor alle kan være med (ca. 3000 kr.).

Jeg forestiller mig en model, hvor man kan booke sig ind i mit studie via en online kalender. Og hvor man møder så velforberedt op, at optagelserne kan gøres på ca. 60 min. (bliver til 1 min. færdig film). Manus sendes til mig senest 24 timer før optagelse - og så lægger jeg ordene på teleprompte (så teksten kører lige under kamera linsen).

På den måde er der ikke længere nogen undskyldning for IKKE at have en prof film på hjemmesiden, vel?

Vil meget gerne høre Jer derude, hvad I synes om denne "film-fabrik" idè?
Er der behov jeg har overset?
Hvad har forhindret dig i endnu ikke at have den film på nettet?

Studiet ligger i København, ydre Nørrebro.
Jeg har endnu ikke en hjemmeside vedrørende filmene...men her på min
blog (med interiør billeder) kan du se film studiet.

Hilsen Pernille

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:42

Hej Pernille

Jeg tror helt sikkert at video vil blive mere og mere brugt på nettet. Derfor er der også behov for forskellige løsninger til virksomhedernes behov og budget. Så langt så godt.... I dit oplæg forventer du at folk har et manus og at de har planlagt alt. Men... mange virksomhedsejere (især mindre virksomheder som der er rigtig mange af på Amino) har ikke forstand på hverken at skrive manus, hvordan man præsenterer sig foran et kamera eller andet. Har du overvejet det dilemma?

Du skal nok heller ikke slå alt for meget på prisen for 3000,- for et færdigredigeret klip på ca 1 min udfra råmateriale på ca. 1 time har jeg set en del billigere - også ved brug af green screen.

Hilsen Morten

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 14:53

Må da sige det ser ud til at være fine forhold. Og prisen er da også fornuftig ud.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 207
Fra  BizzBuzz Skrevet kl. 16:55

Hej Pernille,

der er ingen tvivl om at det er et marked i kraftig vækst, men konceptet skal stadig sidde lige i øjet. Har selv kigget på det tidligere, og min konklusion var at DB kan blive ret begrænset, hvis man ikke forventningsafstemmer og streamliner processen (så den ikke bliver personafhængig). Hvis jeg var dig ville jeg kigge nærmere på værdikæden, og se hvor du bringer mest værdi, og undersøge hvordan hele processen kan streamlines.

Jeg så et amerikansk virksomhed som sender et kamera til kunden, som derefter laver deres egne optagelser. Råfilmen er baseret på en template og gode tips. Efter returneringen bliver filmen så redigeret. I denne proces sparer alle studietiden, som godt kan være en tung omkostning.

Fra Nørrebro
Tilmeldt 27. Dec 11
Skrevet kl. 22:22

Hej Morten

Med hensyn til manus har jeg tænkt, at der skal ligge en ret udførlig guide på sitet,  som kan sikre at alt væsentligt indhold kommer med. Egentlig feedback og instrution vil der være god tid til under optagelsen. Desuden bliver der mulighed for at booke en instruktør eller skærmcoach, hvis det er det man ønsker.

Jeg synes ofte web videoer halter på indholdssiden. Som om holdning er "det bliver autentisk og levende, så derfor skal det ikke forberedes for meget". Jeg tror meget på de helt rigtige ord - sagt på den rigtige måde. Især når filmen er så enkel og kort som tilfældet er her.

Hilsen Pernille

Fra Nørrebro
Tilmeldt 27. Dec 11
Skrevet kl. 22:25

TYPISK!

Min webdesigner har selvfølgelig ændret domæne på min blog netop i dag...så nu kan billedet af studiet

ses her i stedet...

Fra Nørrebro
Tilmeldt 27. Dec 11
Skrevet kl. 22:53

Hej Hofman

Interessant perspektiv med hvorvidt det skal være personafhængigt. Det er faktisk lige netop derfor jeg er fotograf; den stemning som opstår, når kunden føler føler sig tryg ved det netop er mig som gennemgående karakter. Tryghed og god kemi smitter af på det endelige produkt. Især på billeder og video.

I den amerikanske model synes jeg, man går glip af den væsentlige mulighed for udvikling, instrution og fedback, der ligger i "mødet". Er det det værd, når en film med indbygget instruktør ikke koster alverden?

Hilsen Pernille

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 207
Fra  BizzBuzz Skrevet kl. 09:42

Det er selvfølgelig et andet produkt. Det er vigtigt, at du udregner den endelige fortjeneste på hver opgave, og min. antal af ordrer om måneden for at det bliver profitabelt for dig. Tror det er vigtigt at du sikrer dig at gøre det så nemt som muligt for kunden at lave manuskript og indspille hos dig. Held og lykke med projektet. Det kan være vi bliver din kunde, når vi ser de første videoer ;)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)