Hej Amino Jeg er ved at starte et webfilm selskab, med speciale i mindre virksomheder. Ideen er at producere film, som ligger i et prisleje, hvor alle kan være med (ca. 3000 kr.). Jeg forestiller mig en model, hvor man kan booke sig ind i mit studie via en online kalender. Og hvor man møder så velforberedt op, at optagelserne kan gøres på ca. 60 min. (bliver til 1 min. færdig film). Manus sendes til mig senest 24 timer før optagelse - og så lægger jeg ordene på teleprompte (så teksten kører lige under kamera linsen). På den måde er der ikke længere nogen undskyldning for IKKE at have en prof film på hjemmesiden, vel? Vil meget gerne høre Jer derude, hvad I synes om denne "film-fabrik" idè? Studiet ligger i København, ydre Nørrebro. Hilsen Pernille |
Hej Pernille
Jeg tror helt sikkert at video vil blive mere og mere brugt på nettet. Derfor er der også behov for forskellige løsninger til virksomhedernes behov og budget. Så langt så godt.... I dit oplæg forventer du at folk har et manus og at de har planlagt alt. Men... mange virksomhedsejere (især mindre virksomheder som der er rigtig mange af på Amino) har ikke forstand på hverken at skrive manus, hvordan man præsenterer sig foran et kamera eller andet. Har du overvejet det dilemma?
Du skal nok heller ikke slå alt for meget på prisen for 3000,- for et færdigredigeret klip på ca 1 min udfra råmateriale på ca. 1 time har jeg set en del billigere - også ved brug af green screen.
Hilsen Morten