Da min blog efterhånden bliver oversvømmet med indlæg om et emne jeg ikke fra starten havde tiltænkt den, har jeg købt et nyt domænenavn hvor jeg opretter en ny blog og lægger disse indlæg over på, da jeg har meget mere at sige om emnet. Planen er at slette indlæggene fra min oprindelige blog, og derefter smide dem på den nye blog, men vil dette give nogle problemer i forhold til dublicate content? Er der noget jeg skal være opmærksom på, eller er google ligeglad med at indhold på den måde flytter domæner, når bare det bliver slettet der hvor det blev offentligtgjort først? På forhånd tak for hjælpen. |
Rasmus Fredslund Hansen:Da min blog efterhånden bliver oversvømmet med indlæg om et emne jeg ikke fra starten havde tiltænkt den, har jeg købt et nyt domænenavn hvor jeg opretter en ny blog og lægger disse indlæg over på, da jeg har meget mere at sige om emnet.
Planen er at slette indlæggene fra min oprindelige blog, og derefter smide dem på den nye blog, men vil dette give nogle problemer i forhold til dublicate content? Er der noget jeg skal være opmærksom på, eller er google ligeglad med at indhold på den måde flytter domæner, når bare det bliver slettet der hvor det blev offentligtgjort først?
På forhånd tak for hjælpen.
Hej Rasmus
Du skal blot sørge for at lave 301 redirects fra den gamle URL til den nye, så får du ingen problemer med dublicated content.