Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress skabelon

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Jeg har fået hjælp til at fjerne blog delen, sådeledes der ikke kan kommenteres på siden. dog står der stadig "recents post" i bunden.

Jeg synes det er i opbygningen der får det til at ligne en blog, desværre aner jeg intet om kildekoden... du er velkommen til at ta et kig www.moving-u.dk

Den er som nævnt ikke færdig.

Moving-u.dk, flytning til udlandet, billig udenlandsflytning, flytte til udlandet.

Tilmeldt 24. Jan 11
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 10:59

Wordpress kan meget andet en blogs men hvis man ikke har arbejdet med hjemmesider før er det selvfølgelig svært men wordpress er vejen for begyndere og de hardcore efter min mening, masser af hjælp på google og youtube.

(Jeg arbejder kun med ENG sider så sorry hvis oversættelsen ikke rammer)

1. Tag et tema installer det.

2. Tryk sider / opret ny.  navngiv den Home / hjem,  i højre side tryk fuld bredde ingen sidebar.

3. Klik udseende / menuer. Her skal du oprette en menu og ligge den side ind du har oprettet og evt. slette. standard siden Home / Hjem.

4. Klik Indstillinger / læsning tryk her på statisk side og marker statisk side navn som du oprettede i punkt 2.

5. Du har nu en hel tom side at arbejde med. Dette var den lette part nu kommer det svære nemlig at få indholdet på.

Det er altid svært at finde et tema ens ting passer ind i derfor er det den hårde vej hvis du mener det.

Jeg vil gerne bruge mig selv som eksempel. til skræk Surprise men forhåbentlig også til inspiration. Jeg kendte end ikke ordet CSS da jeg stødte på wordpress. Calitibus er en hjemmeside jeg kom igang med som det første, på ca. 30 dage lavede jeg denne side (ca 2 timer om dagen ved siden af arbejdet). Jeg kendte intet til hjemmesider og havde kun leget lidt med photoshop. Fra Youtube, WP-danmark, Amino og Google fandt jeg hjælp. altså på et måned lærte jeg det basale i at lave en statisk hjemmeside, lave en blog, opsætte et simpelt forum osv.

Take Care

Simon

Fra Fredericia
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 11:21

Hej Simon

Tak for dit svar. Jeg bruger selv Wp på engelsk, så det skulle du bare ha holdt dig til ;)

Jeg har lavet en del af det som du forklare, problemet ligger i at det tema jeg har installeret ikke give et layout som jeg er helt tilfreds med. Jeg kan godt nok ikke lige se hvor du trykker fuld brede?

Men jeg har kigget på youtube, og fået meget hjælp af aminoer. men stadig ikke fundet et tea der er godt.

Moving-u.dk, flytning til udlandet, billig udenlandsflytning, flytte til udlandet.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)