Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på stol

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Aug 11
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er :-) Jeg har altid holdt af godt design, og har i den seneste tid leget lidt med Google SketchUp (3D-program) og tegnet en stol med et gennemgående tema af geometriske figurer.

Jeg vil gerne have lidt feedback på det design jeg er nået frem til, er det noget i synes er pænt?

http://www.esbenbjerre.dk/A001.dae

Alternativt kan i downloade en .zip med filen her, hvis det driller med at downloade filen "rent": http://www.esbenbjerre.dk/A001.zip

Mac-brugere skal gemme filen og åbne den i Billedfremviser (bare rolig den er uskadelig, men i får muligvis en advarsel pga. filtypen)

Windows-brugere - jeg er ikke klar over om i kan åbne .DAE som standard eller i skal have et plugin til det :-)

Jeg er ikke nået så langt med evt. produktion og salg, men mine tanker er, at få produceret nogle få enheder (omkring 50-100 stk.)

Med hensyn til materialevalget forestiller jeg mig enten plastic eller træ. Det ville nok ende med at være plastic; helst formstøbt eller CNC-fræset ud af én klump plastic.

Markedsføringsmæssigt ville jeg fokusere på, at det er dansk design og produceret i Danmark, og slå mig lidt på at man skal "støtte de nationale producenter" der laver kvalitet i stedet for at hælde penge i f.eks. Kina. Jeg er klar over, at tendensen der trækker mod designprodukter ikke er så stærk i krisetider osv., men prismæssigt forestiller jeg mig heller ikke, at den skal koste over 1000,- pr. enhed og derved være en (efter min mening) dyr stol.

Nå, til side med alt det - hvad synes i om designet?

Kolde og kontante svar foretrækkes frem for svar der er pakket ind i vat ;-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 20:25

Forsøgte, men jeg kan ikke se en dyt andet end noget der ligner en slags kildekode

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kan du ikke tage et screenshot af den? Yes

Tilmeldt 23. Aug 11
Skrevet kl. 20:47

Jeg skulle tage 3000 billeder for at man kan få det samme ud af det, som hvis man så 3D-modellen ;-)

Når i åbner den og ser alt det kode-værk trykker i bare CMD+S (eller alternativt: Arkiv -> Gem) så burde i kunne se den.

Ellers kan i downloade filen i en .zip her, det burde løse download-problemerne:

http://www.esbenbjerre.dk/A001.zip

Tilmeldt 23. Aug 11
Skrevet kl. 09:13

marmut16:

Kan du ikke tage et screenshot af den?

Okay, så lad gå :-)
Side A

Front
Side B
Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 09:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Møbelbranchen og design ligger mig på hjertet, så hermed mit svar:

PRODUKTET: når du laver en stol, kan ryg og sæde ikke være 90 grader. Du kan ikke sidde i den mere end 2 minutter. Hvis du tager Rolf Benz spisestole, 3107 stolen eller kirkestolen i træ, så har de en større vinkel - Hældningen i både sæde og ryg er er så f.... flot og præcis lavet. Det er derfor at disse stole benyttes som netop konference/mødestole. OG så skal du huske vægten på stolen - den vægt skal passe så stolen ikke tipper, når du trækker den ud fra spiseborde. dvs vægten på ryglænet skal helt ned.

MATERIALE : I plastik kunne den være fed i neonfarver. Det ser meget dyrt ud at skære denne stol i træ. (og så lave en produktpræsentation med bikini-piger i G-streng på internatiionale møbelmesser; 20 stole=20 piger i gennemsigtige stole Geeked)

SALG : de kr. 1000,- - er det udsalgspris i butik... så skal der regnes tilbage. 500 kr. til butikken, 250 til firmaet og til rest 250 til at dække produktionsomkostning og fragt... ? Whisper

KONKURRENCE : prøv at kigge på denne hjemmeside http://www.kartell.it/

PRODUKTION : du skal op på et par tusinde for det kan svare sig, ligesom produktudvikling af prototypen koster røven ud af bukserne (taler af egen erfaring).

godt nytår

hilsen

Michael

Tilmeldt 23. Aug 11
Skrevet kl. 10:01

Mange tak, endelig et godt svar :-)

Michael Pausgaard:
Når du laver en stol, kan ryg og sæde ikke være 90 grader.

Sædet er ikke 90 grader, det går en smule nedad netop for komforten. Af samme grund har jeg lavet to vinkler på det nederste af ryggen så det går en smule bagud, så der nærmest formes et lille "hul" - men jeg kan godt se, at ryggen nok skal have nogle grader bagud også.

Det lyder som en god (men måske ikke så realistisk) idé med bikini-pigerne ;-)

Jeg var forberedt på at der lå langt mere i det, og det har dit svar også vist mig, men det har kun gjort min lyst til at fortsætte endnu større :-)

Jeg takker for det gode svar og jeg vil nu tegne videre!

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 10:24

Prøv at sidde i 3107 stolen eller en Rolf Benz stol (hvis der er nogen i din nærhed der har den hjemme).

prøv at kigge ind i en møbelforretning næste gang, og iagttage hvordan folk afprøver spisestue stole. De fleste  så sig sssåååå fornuftigt ergonomisk korrekt, så det er komisk. Sidder på stolen 15 sekunder og siger ok. Det virker komisk og så prøver de så mange stole som muligt  - ingen glider frem med bagdelen og sidder der 45-60 sekunder og slapper. Den sælger der får kunden til det sidste, sælger også stolene.

har du overvejet armlæn og muligheden for at eftermontere det...

mvh.

Michael

Tilmeldt 23. Aug 11
Skrevet kl. 10:29

Michael Pausgaard:
Prøv at sidde i 3107 stolen eller en Rolf Benz stol.

Jeg kan godt se pointen med, at den skal være ergonomisk, og jeg er glad for du udpensler det. Det har også hele tiden været i tankerne. Formen på ryggen der nærmest går i en lille bue indad mod ryggen giver god mening i mit hoved, og det er egentlig også den jeg sigtede lidt efter da jeg lavede min stol med et lille "hul" der hvor sædet og ryggen møder hinanden.

Michael Pausgaard:
Har du overvejet armlæn og muligheden for at eftermontere det...

Ja, det har jeg :-)

Det er dog stadig noget jeg arbejder på, da jeg gerne vil fastholde det minimalistiske ved stolen.

Fra Roskilde
Tilmeldt 22. Dec 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 10:57

Det er da en meget fin stol. Den er meget simpel, men virker ikke særlig anderledes fra andre stole, jeg har set. Jeg vil også anbefale dig at bruge noget ordentligt software som f.eks. 3ds Max.

Her er mit første forsøg på et stoledesign, som i også gerne må kommentere på: http://i39.tinypic.com/wjguio.jpg 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)