Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webhotel der kan udbygges???

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Jan 07
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej med jer.

Jeg har lige købt et domænenavn. (tillykke med det, vil i nok tænke) Jeg har endnu ikke noget konkret, jeg skal have på siden, men jeg kunne godt tænke mig, at kunne udbygge siden undervejs, som mine ideer bliver til virkelighed. Til at starte med kunne jeg tænke mig at lave en side med noget information, nogle henvisninger til andre, og lidt i den dur. Senere hen kunne jeg tænke mig, der kunne kommet et forum ala det her på. Så nyhedsmail, og til sidst måske en shop.

Når jeg kikker rundt på de forskellige løsninger, er det som regel shoppen, som kommer først. Her kunne jeg godt tænke mig, at den lå et stykke inde på sitet. Kan dette lade sig gøre? Er der nogen af jer, der har en ide til mig, hvordan jeg kommer i gang. Jeg vil jo helst starte så billigt som muligt, og så putte flere og flere penge i denne side, efterhånden som behovet kommer. Er dette sort? eller er det muligt. Jeg vil godt ende op med, at der ikke er begræsninger, og jeg vil godt rode med siden selv.

På forhand tak, hvis der er nogen der har gode imput.
Holger

Fra København Ø
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 10:41
>Jeg har lige købt et domænenavn. (tillykke med det, vil i nok tænke) Jeg har endnu ikke noget konkret, jeg skal have på siden, men jeg kunne godt tænke mig, at kunne udbygge siden undervejs, som mine ideer bliver til virkelighed.
Det er noget som alle programmer kan, så den burde være til at arbejde med

>Når jeg kikker rundt på de forskellige løsninger, er det som regel shoppen, som kommer først. Her kunne jeg godt tænke mig, at den lå et stykke inde på sitet.
>Kan dette lade sig gøre?

Kort svar: Ja, sagtens.

>Er der nogen af jer, der har en ide til mig, hvordan jeg kommer i gang. Jeg vil jo helst starte så billigt som muligt, og så putte flere og flere penge i denne side,
>efterhånden som behovet kommer.
Igen hvad kan du selv klare? Der findes mange gode opensource (gratis systemer med koden tilgængelig for alle) systemer rundt omkring, som du sikkert vil kunne få meget glæde af. Men jeg ved ikke helt hvad du mener. Prøv at beskriv lidt nærmere hvad du kunne tænke dig. Umiddelbart vil jeg anbefale dig at kigge på www.opensourcecms.com som er en side hvor man kan se en masse systemer, og prøve dem lidt af. Fælles for mange af de systemer er, at de har en bred gruppe af mennesker der arbejder på dem, og som kan hjælpe, samt at der findes et væld af udbyggelsesmuligheder med forskellige komponenter til dem, bl.a. shops, nyhedsbrev, fora'er osv. Jeg vil anbefale dig at kigge på bl.a. joomla og e107.

Mvh.
/Mathias

Arbejder med online salg og design.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 11:17
Dato: 30-04-2007 21:47:05
Forfatter:S U C H
Når jeg kikker rundt på de forskellige løsninger, er det som regel shoppen, som kommer først. Her kunne jeg godt tænke mig, at den lå et stykke inde på sitet. Kan dette lade sig gøre? Er der nogen af jer, der har en ide til mig, hvordan jeg kommer i gang. Jeg vil jo helst starte så billigt som muligt, og så putte flere og flere penge i denne side, efterhånden som behovet kommer. Er dette sort? eller er det muligt. Jeg vil godt ende op med, at der ikke er begræsninger, og jeg vil godt rode med siden selv.

Hej
Vi kan sagtens leverer det som du efterspørger.
Det stående spørgsmål er bare hvad du mener med at komme i gang så billigt som muligt, som tidligere nævnt ville det jo klart være at vælge en opensource løsning og så selv sætte den op. Da du skriver herinde og spørger om råd, går  jeg ud fra at du ikke har tid/lyst/kompetencer/eller noget andet til selv at sætte løsningen sammen. Den næste vinkel på "billig" er selvfølgeligt hvad der menes med billigt, det er jo ikke et objektivt begreb.
Jeg vil uden at blinke påstå at vores shop løsning er billig i forhold til hvad der bliver leveret. Men hvis vi sammenligner med en standardshop løsning, uden at tage hensyn til funktionaliteter, så kommer den nok til at virke lidt halv pebret.

Vi kan sætte en shop op for ca. 12-15.000kr og alt efter hvordan vi endeligt får defineret en produktspecifikation kan den selvfølgeligt blive dyre.
Tilgengæld vil vi i samarbejde kunne udbygge en løsning i næsten det uendelige, både med de mere almindelige ting som du nævner men og med større special elementer som du evt. skulle komme på senere.

Hvis du er interesseret i at få et tilbud skal du være velkommen til at sende en kravsspecifikation (enten bare for shoppen eller for hele den endelige løsning) til psj@taketwo.dk så skal jeg hurtigst muligt vende tilbage med et tilbud.

Hvis du sender kravsspecifikation for "hele" løsningen, skal jeg nok lave tilbudet så man kan se hvad de forskellige elementer koster hver for sig.

Mvh Peder
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Jan 07
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 11:23
Hej Mathias.
Tak for dit svar. Jeg kan godt forstå, at du ikke ved helt hvad jeg mener, det gør jeg næsten heller ikke selv. Jeg tror at det jeg efterlyser er en ganske almindelig hjemmeside, til at starte med, som jeg så kan udbygge med f.eks. et forum ala det her. Når der så er kommet gang i siden, kunne der være ting som folk har læst om på siden, som de måske kunne tænke sig at købe, og så skulle den udvides med, at salg vil være muligt. Derefter skal der måske være mulighed for at blive medlem, for at få andre fordele osv osv. Jeg vil godt betale, hvad det koster, men der er jo ingen grund til Mercedes, hvis Fiat''en er ok til at starte med. Grunden til at jeg ikke vil starte op med en shop, er fordi jeg ikke vil pådutte folk et behov. Jeg vil hellere vente, til folk spørger om jeg kan opfylde deres behov.
Giver det mening, eller er det stadig sort.

Bedste hilsner Holger

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 11:30
Hov jeg misforstod vist det første indlæg, jeg troede ligepræcist det du ville starte med var en shop.... sry.

Men om ikke andet så skal du i hvert fald være velkommen til sende din kravsspecifikation (altså hvad du vil have siden skal kunne), og det vil jo alt andet lige blive væsentlig billigere nu da shoppen ikke skal sættes sammen og sættes op i første omgang.

Mvh Peder

Fra København Ø
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 12:09
Dato: 01-05-2007 11:23:09 Forfatter: S U C H

Hej Mathias.
Tak for dit svar. Jeg kan godt forstå, at du ikke ved helt hvad jeg mener, det gør jeg næsten heller ikke selv. Jeg tror at det jeg efterlyser er en ganske almindelig hjemmeside, til at starte med, som jeg så kan udbygge med f.eks. et forum ala det her. Når der så er kommet gang i siden, kunne der være ting som folk har læst om på siden, som de måske kunne tænke sig at købe, og så skulle den udvides med, at salg vil være muligt. Derefter skal der måske være mulighed for at blive medlem, for at få andre fordele osv osv. Jeg vil godt betale, hvad det koster, men der er jo ingen grund til Mercedes, hvis Fiat'en er ok til at starte med. Grunden til at jeg ikke vil starte op med en shop, er fordi jeg ikke vil pådutte folk et behov. Jeg vil hellere vente, til folk spørger om jeg kan opfylde deres behov.
Giver det mening, eller er det stadig sort.

Hej Holger,

Nej, jeg tror jeg er med på hvad du mener - det eneste jeg ikke er helt sikker på er, hvad du kan selv, og hvad du gerne vil købe dig til?
Hvis du selv kan og vil, er joomla (www.joomla.org) helt sikkert noget du skal overveje seriøst. Det kan løbende udbygges, og koster "kun" arbejdstiden.
Hvis det du vil er, at købe en løsning er der mange dygtige herinde som kan give dig et tilbud. Du skal bare huske i din kravsspecifikation at der skal være muligheder for udbyggelser, samt hvilke du forstiller dig.

Det eneste jeg har at invende er, at jeg ikke er sikker på det er den rigtige strategi at vente til folk selv efterspørger din vare. Det kommer selvfølgelig an på hvad det drejer sig om. Men det vil være oplagt at tro at du får solgt mere ved at skabe/gøre folk opmærksom på deres behov, end ved at vente på de selv opdager det.

/Mathias

Arbejder med online salg og design.

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 13:02
hej Holger

Vær opmærksom på, at nogle webhotel udbydere godt kan være kræsne med hensyn til Joomla, da det tager en masse ressourcer.

Venlig Hilsen

Mogens Jørgensen

Easy Webhost

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)