Hej Aminoer, Hvis jeg gerne ville ud med et produkt/ydelse til hele verdenen, hvad ville så være den mest effektive markedsføring? Altså både markedsføring over nettet, men også i virkeligheden? Det skal også lige siges at mit budget ikke er det store - endnu :) Så hvad ville i foreslå, hvis i ville ud til hele verdenen med et elller andet og det ikke måtte koste så meget? Jeg er åben over for alle inputs - og jeg vil gerne lige rose alle de hjælpsomme aminoer herinde, der har hjulpet mig og mange andre uttalige gange! :) Mvh. Berti. |
Det kommer først og fremmest an på produktet. Både produktets egenskaber (fx. Skal man stå med det i hånden før man vil købe det?) og hvor målgruppen befinder sig. Det er jo ikke smart at målrette markedsføringen der, hvor målgruppen til produktet/ydelsen ikke befinder sig.
Hvis produktet/ydelsen kan sælges over nettet og målgruppen benytter internettet, så er det jo ikke en dårlig idé med en hjemmeside, der optimeres til søgemaskinerne og evt med nogle Adwords reklamer. Men alt efter hvad, der sælges, så kan det måske også være en idé med noget opsøgende salgsarbejde, hvis du kan gennemskue, hvem der er målgruppen.
Hvis du er alene med det, så skal du også overveje, hvori dine evner ligger. Hvis du har rigtig gode skriveevner, så er det måske en ide med breve eller tekster på en hjemmeside. Hvis du er rigtig god til mundtligt at overbevise, så er det måske en idé med at få sat nogle møder i stand. Det kommer selvfølgelig igen an på produktet også. Hvis du kan det med hjemmesider og SEO, så er det jo også oplagt.
Alt i alt er det svært at give råd uden yderligere information om produkt/ydelse, målgruppe og hvilke evner du selv har. Du kan selvfølgelig også få andre til at gøre noget af arbejdet for dig, hvis du ikke evner/ har tiden til det.
Held og lykke med det.