Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring???

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Farum
Tilmeldt 22. Nov 11
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Hvis jeg gerne ville ud med et produkt/ydelse til hele verdenen, hvad ville så være den mest effektive markedsføring? Altså både markedsføring over nettet, men også i virkeligheden? Det skal også lige siges at mit budget ikke er det store - endnu :) Så hvad ville i foreslå, hvis i ville ud til hele verdenen med et elller andet og det ikke måtte koste så meget?

Jeg er åben over for alle inputs - og jeg vil gerne lige rose alle de hjælpsomme aminoer herinde, der har hjulpet mig og mange andre uttalige gange! :)

Mvh.

Berti.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 16:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kommer først og fremmest an på produktet. Både produktets egenskaber (fx. Skal man stå med det i hånden før man vil købe det?) og hvor målgruppen befinder sig. Det er jo ikke smart at målrette markedsføringen der, hvor målgruppen til produktet/ydelsen ikke befinder sig.

Hvis produktet/ydelsen kan sælges over nettet og målgruppen benytter internettet, så er det jo ikke en dårlig idé med en hjemmeside, der optimeres til søgemaskinerne og evt med nogle Adwords reklamer. Men alt efter hvad, der sælges, så kan det måske også være en idé med noget opsøgende salgsarbejde, hvis du kan gennemskue, hvem der er målgruppen.

Hvis du er alene med det, så skal du også overveje, hvori dine evner ligger. Hvis du har rigtig gode skriveevner, så er det måske en ide med breve eller tekster på en hjemmeside. Hvis du er rigtig god til mundtligt at overbevise, så er det måske en idé med at få sat nogle møder i stand. Det kommer selvfølgelig igen an på produktet også. Hvis du kan det med hjemmesider og SEO, så er det jo også oplagt.

Alt i alt er det svært at give råd uden yderligere information om produkt/ydelse, målgruppe og hvilke evner du selv har. Du kan selvfølgelig også få andre til at gøre noget af arbejdet for dig, hvis du ikke evner/ har tiden til det.

Held og lykke med det. 

Fra Farum
Tilmeldt 22. Nov 11
Skrevet kl. 16:51

Hej Emil,

Tusind tak til dig for at have taget dig tid til at svare mit spørgsmål. Jeg ved godt det er svært at svare når jeg kommer med så få oplysninger..men jeg kan ikke beskive det uden det bliver for langt og desuden er der intet konkurrence på området, så jeg har ikke lyst til at skabe konkurrenter inden jeg er begydt :) Ikke fordi jeg ikke stoler på jer her på amino, men sådan ville jeg helst have det blev gjort. Men alligevel synes jeg du har svaret rigtig godt på mit spørgsmål, tak for det!

Ideen med indlægget var, at jeg gerne ville høre hvordan man kunne komme ud til hele verdenen uden, at invistere for mange penge. Lad os sige jeg havde et tilbud til alle butikker i verden om, at få lavet et billigt skilt(det er måske ikke det bedste eksempel), hvordan ville jeg så kunne gøre hele verden opmærksom på dette?

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:55

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 149
Fra  Mulius.com Skrevet kl. 18:09

Jeg ville dele "hele verden" op i delmål og fokuseret gå efter bestemte lande. Et efter et. Jeg tror nemlig at hvert land skal gribes lidt forskelligt an ligesom hver målgr. skal det (jeg har ikke selv erfaringer med at denne påstand er sand. Blot nogle overvejelser jeg har gjort mig).

Har du overvejet videomarkedsføring? Det synes jeg selv er overskueligt i forhold til pris/indsats/udbytte. 

Fra Farum
Tilmeldt 22. Nov 11
Skrevet kl. 18:46

@Mikael christiansen 

Tak Mikkel! Der er da helt sikkert noget læsestof man kan bruge til noget!

@Mai Smidt 

Hej Mai,

Jeg synes faktisk dine overvejelser giver ret god mening, altså det med at alle landene er forskellige og derfor kunne gribes an på flere forskellige måder :) Tak for rådet!

Mvh.

Berti.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)