Hvis du laver kontaktformularen, webformen, som såkaldt double-opt-in (hvilket vi stiller krav om hos www.mailplatform.dk) - så vil dine messebesøgende skulle bekræfte deres tilmelding når de kommer til deres e-mail.
På den måde har du styr på den bekræftende IP-adresse - såvel i mailchimp som i andre systemer. Vi registrerer også denne i kombination med nøjagtig tid mv., for at undgå enhver tvivl omkring hvem der har tilmeldt sig. Noget andet, og MEGET vigtigt, du vil undgå med double-opt-in er, at konkurrenter eller andre, tilmelder egentlige spam-traps til dine lister.
På den måde vil du fremadrettet, også fra form på din hjemmeside, aldrig få snavsede lister. Snavsede lister vil på sige ødelægge din evne til at levere.
Læs mere her:
Råd nr. 5 – Køb aldrig modtagere til dit nyhedsbrev
Det femte gode råd går imod mange kommercielle interesser i Internet branchen: Køb ALDRIG nogensinde modtagere til dit nyhedsbrev og mailingliste. Det kan være fristende at tilkøbe 50.000 eller 100.000 modtagere, men det er i bedste fald ikke pengene værd – i værste fald kan det være en katastrofe for din forretning.
De fleste ”købe-lister” er fyldt med SPAM-traps, der vil ødelægge værdien af hele din mailingliste. En SPAM-trap er gamle udrangerede adresser, som modtageren har nedlagt for 1-2 år siden, og som den modtagne mailserver, f.eks. TDC, Hotmail, Gmail eller andre, har gjort til en fælde. Rammer du bare 1 af disse i din udsendelse, kan du risikere at alle mails til f.eks. Hotmail bliver rykket ned i SPAM folderen – i værste fald helt slettet.
Stammer fra denne artikel, som jeg har skrevet:
http://mailplatform.dk/artikler-presse/10-gode-rad-sadan-opbygger-du-en-god-mailingliste-og-faar-succes-med-dine-nyhedsbreve/
Kim