Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Maillingliste - partnere - erfaringer med at "dele"

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Ud af det blå kom jeg til at tænke på en idé (ide´og idé -- set før) som omhandler maillinglister. De fleste onlineshops har jo en maillingliste - og vil egentlig høre om nogen her i dette forum har erfaringer med dele links i hinandens nyhedsbreve.

Eks. hvis børnetøjsbutik sender nyhedsbrev ud med info sidste nye kollektion - og man så i bunden eks. har et link til en brugskunst-butik - og denne butik i efterflg. nyhedsbrev har link til børnetøjsbutikken.

Erfaringer? - eller noget du har tænkt på - i så fald har det min interesse.

Umiddelbart synes jeg værdien af et nyhedsbrev højnes - at en butik man handler med evt. anbefaler eller linker til en "god nyhed" i anden shop.
"Ideen" er jo set i andre sammenhæng - men hvor det mere handler om affiliatelinks som kastes i nyhedsbrevene.

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 17:21
Hej Lasse,

Kan desværre ikke helt se din idé for mig, da det i princippet bare er det traditionelle udveksling af trafik? Derudover tror jeg helle ikke at mange webshops vil være glade for at henvise til andre webshops, da folk så kan miste fokus fra deres egen shop. Taler vi segmentering, er det heller ikke en vildt god idé, da fremtiden handler meget om at ramme den helt præcise målgruppe - og det er jo ikke alle som fx handler børnetøj, som også køber brugskuns. Skulle webshoppen derimod i sit nyhedsbrev henvise til produkter som passer til nyhedsbrevs-målgruppen, så ville det jo blive konkurrenter der skulle henvises til - hvilket heller ikke er godt.

// Jesper Skov

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 18:08
Personlig anbefaling synes at være et begreb som ikke eksistere i den konventionelle verden så snart det handler om flytte "kunder" ;-)
Det er som om man er blind for de muligheder ;-)

Min ide handler ikke om at bytte trafik - men udelukkende kryds-eksponering: Jeg har x antal der modtager et nyhedsbrev for whatever reason; i bunden af mit nyhedsbrev eller i forlængelse af et emne nævner jeg et link til whatever shop/produkt (uanfægtet segmentering).

Modtagere af et nyhedsbrev om eks. børnetøj - ovenikøbet fra en shop de handler hos tit eller er glade for - vil jo være lettere at ramme for anden type shop, eks. brugskunst, hvis anbefalingen kommer naturligt i eks. et nyhedsbrev.

Nuvel er det måske ikke UMIDDELBART den samme type kunder, men lur mig om ikke der kan skabes en synergi - og dermed er mersalg. Of that I am pretty sure - så længe det handler om naturlig anbefaling, og ikke blot et totalt ligegyldigt intetsigende link.

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Skive
Tilmeldt 3. Jan 07
Indlæg ialt: 139
Skrevet kl. 19:41
Jeg tror godt jeg kan se ideen...

Jeg sælger skønhedspleje. Det ville være oplagt at linke til feks. modetøj, frisører osv...

Min sygeplejeklinik kunne linkes til zoneterapeuter, fodpleje osv...

Jeg synes ideen er god Lasse. Men er det nyt? Og hvorledes kunne man gøre det? Skulle der startes en bølge herinde fra eller via linked in?

Tanja

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 20:10
Dato: 30-04-2007 19:40:48 Forfatter: FruFisk

Jeg synes ideen er god Lasse. Men er det nyt? Og hvorledes kunne man gøre det? Skulle der startes en bølge herinde fra eller via linked in?

Tanja

Næh, ikke noget nyt i det --- og efterlyser egentlig også blot erfaringer på området!

MVH

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 16:01

Hej Lasse

Måske er mange tilbageholden over for at bytte link pga. den ofte mangel på ordentlig kundeservice vi oplever i Danmark.

Hvis mine kunder ikke bliver ordentligt behandlet hos dig, falder det så tilbage på mig at jeg anbefalede dig ?

Så kunne man jo spørge er kundeservicen virkelig så dårlig i Danmark som den har ry for ?

Eller er der masser af gode steder at handle som, man kan være stolt over at anbefale ?

Det syntes jeg kunne være interessant at få svar på, men nu er det jo ikke det denne tråd handler om derfor opretter jeg lige en ny tråd og er der så nogle som har lyst til at bidrage til den så ville det være super. Tråden kommer til at hede ”Hvem kan/tør du varmt anbefale”

Rasmus

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)