Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis man oplyser at tjene 0,- kr på sin forskudsopgørelse, bliver man vel heller ikke trukket SKAT, Abm etc hvis evt. indtjening skulle ske?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror desværre vi taler forbi hinanden Peter

Fra Colbjørnsensgade 3, 2tv
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 14:37

Nej, så trækker de naturligvis på hovedkort. Hvis du har en hovedarbejdsgiver, får de iøvrigt automatisk dine data leveret gennem deres lønpartner.

stig

Tilmeldt 9. Sep 08
Skrevet kl. 15:04

Godt så :) 

Og så er vi enige om at hvis 0,- kr er oplyst på forskudsopgørelsen for hovedkortet, burde der blive trukket 0% på hele linien ved løn udbetaling. Og girokort vil derfor blive udsendt ved årets udgang for at rette op på den skyldige skat, arbejdsmarkedsbidrag, kirkeskat etc etc? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:53

Nej..vi er ikke enige.

Du kan først indberette din selvangivelse fra marts 2012 eller 2013, afhængig af om vi taler

2011 eller 2012.

Det er skatten, der skal indbetales inden 31/12/.

Det er en manuel beregning der laves, og der udsendes IKKE girokort.

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Feb 07
Skrevet kl. 18:01

Hej Peter,

jeg tror du misforstår spørgeren. Som jeg læser det vil han forskudsregistrere 2012 til 0 for at undgå at blive trukket skat i 2012 = en skattekredit indtil selvangivelsen for 2012 skal indlevere.

Han kan jo sagtens forskudsregistrere 0, og undgå B-skatte rater, men har han lønarbejde så SKAL de jo tilbageholde A-skat med den træk% og det fradrag han nu engang får på sit skattekort med en forskudsregistreret indkomst på 0,00.

Indberetter han B-indkomst får han girokort, indberetter han A-indkomst får han skattekort/frikort også selvom forskudsregistreringen er 0,00, men en arbejdsgiver skal jo ALTID tilbageholde A-skat.

Måske misforstår jeg det også, men det er sådan jeg forstår hans spørgsmål.

mvh stig

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:05

Hej.

Jamen så står jeg af....han får ikke et 0-skattekort, men et frikort, og når det så er

brugt E-skattekort med træk%.

Kan ikke se det fornuftige i spørgsmålet...desværre.

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Feb 07
Skrevet kl. 18:07

Jamen svaret til ham er jo at det ikke kan lade sig gøre - det giver ikke mening, så på den måde har du ret! - hvis ellers jeg forstår hans spørgsmål rigtigt.

Men han kan måske selv lige præcisere hvad han mener, hvis han læser det sidste par indlæg her.

stig

Tilmeldt 9. Sep 08
Skrevet kl. 18:13

Ok, så som jeg forstår det nu : 

·Hvis jeg opretter 0 kr's indtægt på min forskudsopgørelse vil mit hovedkort blive erstattet af et personfradag på cirka 42.000 (frikort) 

·Når frikortet er brugt vil det blive erstattet af et skattekort med trækprocent. 

Så langt så godt.. Humlen ved alt dette var såmend om det var muligt at undgå træk i f.eks 1-2 mdr, for derefter igen at rette i forskudsopgørelsen og derpå opnå korrekt trækprocent, man kan vel karakterisere det som en "lån" af sig selv, de pengene fra de 1-2 mdrs 0% i træk alligevel skal betales tilbage.

Forstår vi hinanden nu?   

Tilmeldt 20. Feb 07
Skrevet kl. 18:15

HOVSA - så ikke lige dette.

Svaret her er NEJ.

Der kan ske 2 ting:

a) du får et frikort på xx kr og en træk% på f.eks. 44%

b) du får et skattekort med et mdl. fradrag på xx kr og en træk% på f.eks 44%

Ad a) - du betaler ikke skat før du kommer over de xx kr. i løbet af året, men herefter betaler du 44% af hele beløbet.

ex. frikort 35.000 træk% 44%. Løn jan: 2.000, løn febr. 25.000, løn mar 2..000. løn apr. 15.000, løn maj 10.000

0 skat i jan, feb og mar, 44% af 9.000 i apr og 44% af 10.000 i maj.

Ad b) pr måned betaler du ikke skat hvis din månedsløn ikke er over de xx kr. og så betaler du 44% af resten. Du kan ikke overfører et mds.fradrag fra den ene måned til den næste.

ex. mds.fradrag 3.000 træk% 44% indkomst som ovenfor

0% skat i jan, 44% af 22.000 i feb, 0 skat i mar, 44% af 12.000 i apr og 44% af 7.000 i maj.

Og dette gælder, hvis der er tale om A-indkomst. Er det B-indkomst har du jo ikke fået girokort, da du har oplyst 0 i indkomst, og derfor kommer du heller ikke til at betale skat.

mvh stig

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)