Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Streaming på hjemmeside - gode råd til host/programmer søges

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Som tideligere nænvt http://www.ustream.tv/ 

Virkelig fint site til streaming... Ustream, du er på. Gratis live video streaming, online-udsendelser. Opret webcasts, live stream videoer på internettet. Live streaming video, tv-shows. :D 

Besøg min blog: http://edinm.dk/

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 12:09

ok ser fin ud,

men hvis jeg vil have min egen hjemmeside der tilbyder videoer til download som pokeruni.dk med brugerlicens til 12 timer ad gangen og 1 times videoer?

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 12:21

Thomas Clausen:

men hvis jeg vil have min egen hjemmeside der tilbyder videoer til download som pokeruni.dk med brugerlicens til 12 timer ad gangen og 1 times videoer?

I så fald skulle du vælge HVORDAN du vil have brugerne til at "downloade" filmene. Skal de kunne hente filen direkte (avi/wmv/etc)? Eller skal de kunne se filmene på hjemmesiden inden for deres periode?

Skal de se dem på hjemmesiden er der to muligheder: Enten finder du en afspiller, som kan afspille din filtype - men derved "blotter" du også filerne for brugerne, og de kan derved let downloade dem/dele dem med andre. For at forhindre det, kunne du sætte en server op med Flash Media Streaming Server. Det gør, at folk ser videoer som et "stream" i stedet for at hente dem ned. Serveren encoder altså videoen realtime.

Med Streaming Server kan du også streame live, men husk på, at video virkeligt er noget af det der trækker - både i serverkraft, men også trafik.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 12:54

@ Elias

kender du en host der tilbyder shared media streaming så det holder udgifterne nede?

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Fra  Veronté Skrevet kl. 13:03
Nej desværre. Har kun sat op for kunder på dedikerede servere. Så har ikke erfaring med shared streaming servere.

Mvh., Elias Sørensen

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 13:04

har fundet en som tilbyder video hosting på media server, arkena.dk :-) ved bare ikke om de er dyre

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 13:07

men dedikeret er også fint, hvis prisen kan holdes nede i et niveau hvor jeg kan være med

måske det var et projekt for dig :-)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Fra  Veronté Skrevet kl. 13:22
Skriv en mail til mig på mail@eliassorensen.dk, så kan vi lige tage en snak Smile

Mvh., Elias Sørensen

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 14:27

Hej Thomas

Thomas Clausen:

kan forstå det er dig(jer) der har lavet pokeruni.dk, er selv bruger derinde og syntes det virker 100% med den licens form.

Kan man lave det til at virke kun med 12 timers adgang også?

Ja, man kan begrænse på forskellig vis - også til f.eks. 3 afspilninger. Problemet er dog at Mac ikke understøttes i den eksisterende løsning.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 14:42

Hej 

Vi har lavet vores helt eget setup som kører på dedikeret server til fornuftig pris, men naturligvis kræver en up front investering.

Men jer, der ser på hostede streaming løsninger, skal være opmærksom på om i har særlige krav til f.eks. opløsning og om steamingudbyderen kan levere streaming i den. Jeg nævner det, da der er meget forskel på hvad der skal streames.

Ligeledes skal I på forhånd overveje trade off mellem sikkerhed og tilgængelighed.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)