Virkelig fint site til streaming... Ustream,du er på.Gratislive video streaming,online-udsendelser.Opretwebcasts,live streamvideoer påinternettet.Live streamingvideo,tv-shows. :D
men hvis jeg vil have min egen hjemmeside der tilbyder videoer til download som pokeruni.dk med brugerlicens til 12 timer ad gangen og 1 times videoer?
men hvis jeg vil have min egen hjemmeside der tilbyder videoer til download som pokeruni.dk med brugerlicens til 12 timer ad gangen og 1 times videoer?
I så fald skulle du vælge HVORDAN du vil have brugerne til at "downloade" filmene. Skal de kunne hente filen direkte (avi/wmv/etc)? Eller skal de kunne se filmene på hjemmesiden inden for deres periode?
Skal de se dem på hjemmesiden er der to muligheder: Enten finder du en afspiller, som kan afspille din filtype - men derved "blotter" du også filerne for brugerne, og de kan derved let downloade dem/dele dem med andre. For at forhindre det, kunne du sætte en server op med Flash Media Streaming Server. Det gør, at folk ser videoer som et "stream" i stedet for at hente dem ned. Serveren encoder altså videoen realtime.
Med Streaming Server kan du også streame live, men husk på, at video virkeligt er noget af det der trækker - både i serverkraft, men også trafik.
Vi har lavet vores helt eget setup som kører på dedikeret server til fornuftig pris, men naturligvis kræver en up front investering.
Men jer, der ser på hostede streaming løsninger, skal være opmærksom på om i har særlige krav til f.eks. opløsning og om steamingudbyderen kan levere streaming i den. Jeg nævner det, da der er meget forskel på hvad der skal streames.
Ligeledes skal I på forhånd overveje trade off mellem sikkerhed og tilgængelighed.