Kære alle Amino-brugere. Jeg er helt ny i faget her og har lige surfer rundt på Amino og kan se, det lige er stedet for mig. Jeg har et spørgsmål, som jeg håber, I kan hjælpe mig med. Jeg er nået så langt som til at have fået mit CVR-nummer og være registreret som importør. Nu skal jeg så have mine ting sendt til mig fra Kina. Skal eksportøren i Kina skrive CVR-nummeret i papirerne, når han sender dem? Det bliver sendt med DHL til min hjemmeadresse. |
CVR-nummer til eksportøren i Kina?
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
- 1
|
Hej Mette Jeg tror ikke det er strengt påkrævet at dit CVR nummer står på, men det vil sikkert hjælpe med hurtig indfortoldning, så du kan jo bede dem pånt om at skrive det på. Mht. de 2,5 promille mener jeg det er sådan at SKAT sender dig en faktura på beløbet når tingene er indfortoldet. Så du skal blot vente på at der sker noget. |
Tak for dit svar, Jesper. Jeg har bedt ham om at sætte CVR-nummeret på pakken, så må vi se, hvad der sker. Mht. sikkerhedsstillelse... Får jeg blot en regning på moms, told og sikkerhedsstillelse sammen med min pakke og så betaler jeg den efter at have fået pakken, eller skal jeg først betale pengene for at få pakken? Jeg beklager mine spørgsmål, men jeg føler mig som lidt af en ignorant på det her område. |
Hej Mette Jeg importere fra Taiwan til UK. Jeg regner med at proceduren er lidt det samme. Hvis vi sender en større fragt med vores normale courier saa betaler de tolden upfront og vi betaler så dem når vi får en regning. Men hvis det er en mindre pakke der er blevet sendt med eg UPS så kommer UPS og kræver betaling for tolden og skat når de aflevere pakken. Da du har dit nummer på din pakke så er det dog muligt at du bare får en regning fra tolden direkte. Det kan være før eller efter du får pakken. Så der kan være flere muligheder der kommer an på hvem der blev sendt med, hvad prisen på produktet er og tolderens humør mb |
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)