Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er en partner i virksomheden en god idé?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brug for jeres øjne på den situation jeg står i lige pt.

Jeg er i den lykkelige situation, at min virksomhed vækster temmeligt meget i øjeblikket. Jeg har nået den fysiske grænse for hvad jeg selv kan overkomme og sælger derfor i øjeblikket visse opgaver videre til andre virksomheder. Jeg har derfor besluttet, at jeg skal til at have fat i en eller to kolleger og jeg har netop lejet nogle lokaler med plads til 4-5 mand, så der er plads til at vækste lidt mere. Jeg har løbende igennem det sidste halve års tid været i dialog med en tidligere kollega, som jeg ved kan sit kram og kan udføre det arbejde, som jeg gerne vil lægge fra mig i virksomheden for at kunne fokusere på noget andet - det jeg er god til!
 
Da min tidligere kollega nu er vendt tilbage til mig med ønske om at skyde penge ind i virksomheden og blive partner, men ikke er interesseret i at blive ansat på lønmodtagervilkår, er jeg i tvivl om, om det med en partner kunne være en mulighed for mig. Jeg ved, at der både er positive og negative ting at sige om partnerskab og fælles ejerskab, men hvad er jeres erfaringer. Har I oplevet synergi i jeres virksomheder i forbindelse med partnerskab, eller giver det anledning til problemer i dagligdagen?
 
Det er jo vigtigt at have fælles vision og målsætninger, at kunne stole på hinanden 100 % og have gode professionelle relationer. Men hvor godt skal man kende hinanden, for at drive en virksomhed i fællesskab? Vi er ikke gode venner som sådan - blot tidligere kolleger, der kom godt ud af det med hinanden og arbejdede godt sammen. Han er i lønmodtageransættelse idag og har ikke drevet virksomhed tidligere. Men nu har han fået blod på tanden og siger, at han vil knokle r.... ud af bukserne for at vi skal få succes med vores fælles projekt.
 
Lad mig høre lidt om jeres erfaringer med partnerledede virksomheder.
 
De bedste søndagshilsner fra Jesper
        

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Tilmeldt 3. Jun 05
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Måske en mulighed at inddrage ham mere og mere over tid i takt med, at du finder ud af, om der er basis for samarbejde. Ved at drage en forkert partner ind i virksomheden eksponerer du din virksomhed for alle de potentielle skader som kan forekomme, hvis der er problemer med samarbejdet. Min egen erfaring er, at der ofte er langt fra hvad folk siger og lover til, hvad de rent faktisk gør.  Jeg vil dog absolut vurdere det som positivt, at din kollega er villig til at give så meget commitment, at han vil investere en pose penge i din virksomhed, men hvis jeg var i din situation eventuelt ansætte ham på lønvilkår i en prøveperiode for at se, hvordan jeres samarbejde forløber.
Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kristoffer.

Tak for dine betragtninger. Jeg har selv overvejet muligheden for at ansætte ham på lønmodtagervilkår til at starte med for at vurdere vores samarbejde og så efterfølgende drage ham mere og mere ind i rollen og tilbyde partnerskab, hvis det fungerer godt. Han er bare mest interesseret i at få ejerandel i virksomheden fra starten af.




De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)