|
I morgen sender P1s ''Apropos'' på DR en udsendelse om økologisk tøj, og i den forbindelse er min min kone (hun er iværksætter med Ballade - økologisk børnetøj), inviteret ind i studiet. Det er jo skøøøøønt at nogle har lagt mærke til hendes firma - og selvom det måske ikke er direkte reklame vil det givetvis være en positiv omtale og fokkus på økologisk tøjproduktion, hvilket vil være et stort skridt fremad. Nu vil jeg jo gerne optage det - og jeg kunne naturligvis finde et kassettebånd frem (til unge Aminoer: Kassebånd er et analogt optagemedie, der var ganske udbredt i gamle tider, fra ca. 1975-1990)....Men, kan det ikke gøre smartere? Kan man fx. optage på sin pc''er fra DRs DAB-radio? (og hvordan gøres det så?). - Eller skal man købe et TV/Radio indstikskort til sin stationære pc''er (eller en USB-device), og følger der software med til radio-optagelser med dér (hvilket et skal man så købe - gerne med DAB-radiotuner og digital TV-tuner)??? Primært er udsendelsen til privat brug, men måske kunne man også lægge det ind som et link/lydfil på Ballades hjemmeside (www.ballade.nu), som orientering/forklaring af begrebet økologisk tøj... . |
Apropos kan podcastes og dermed gøres tilgængelig for din mp3-spiller. Du kan følge linket podcast på den side, du selv henviser til for at finde ud af, hvordan.
Jeg er derimod sikker på, at du ikke må lægge det på din hjemmeside. Kontakt den journalist, som laver programmet og forsøg at få en tilladelse derfra. Journalisten vil sikkert henvise til DRs juridiske afdeling, og så er det 96% sikkert, at du ikke får lov.
Jeg er derimod sikker på, at du ikke må lægge det på din hjemmeside. Kontakt den journalist, som laver programmet og forsøg at få en tilladelse derfra. Journalisten vil sikkert henvise til DRs juridiske afdeling, og så er det 96% sikkert, at du ikke får lov.
mvh Hans
Bliv gratis medlem
....Og selvfølgelig skal jeg have en tilladelse til at have det liggende som en fil - tak for reminderen. Men tror nu kun det blvier til privat brug.