Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms & Skat - Bosat i SE, reg. i DK

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 380
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Puha, nu har jeg brug for lidt hjælp :-)

Jeg er momsregisteret i DK, men er bosat i SE - arbejder hjemmefra - kan jeg:

1. Trække min internet forbindelse fra (bliver kun brugt til arbejde), når det er svensk udsted faktura?
2. Er det ikke noget med ting som er indkøbt op til 3 mdr. før moms registering, gerne må trækkes fra?
3. Jeg smid 25.000 kr. ind (som der er betalt skat af en gang), kan jeg blot trække dem ud igen uden at blive beskattede igen?

På forånd tak for hjælpen.

Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Skrevet kl. 08:49
Wow 28 visninger, og ingen der kan hjælpe :-/
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:35
Dato: 30-04-2007 12:05:08 Forfatter:Kenneth K Puha, nu har jeg brug for lidt hjælp :-)

Jeg er momsregisteret i DK, men er bosat i SE - arbejder hjemmefra - kan jeg:

1. Trække min internet forbindelse fra (bliver kun brugt til arbejde), når det er svensk udsted faktura?
2. Er det ikke noget med ting som er indkøbt op til 3 mdr. før moms registering, gerne må trækkes fra?
3. Jeg smid 25.000 kr. ind (som der er betalt skat af en gang), kan jeg blot trække dem ud igen uden at blive beskattede igen?

På forånd tak for hjælpen.

Nej men det er der såmænd en årsag til. Prøv at læse dit indlæg igennem en gang til:

Hvorfor er du momsregistreret i DK når du bor og arbejder  i Sverige. Virksomheden kan vel næppe have fast driftssted i Danmark når aktiviteten udføres i Sverige.

1. Taler vi moms eller skat ? 

2: Det ville jeg da prøve. Alternativet ville jo være at du momsregistrerede dig med 3 måneders tilbagevirkende kraft.

3. Jamen det afhænger jo helt af om det du driver er en personlig virksomhed eller et selskab og det oplyser du intet om.

Moms- og skattelovgivningen er ikke en tipskupon hvor man kan sætte kryds i ja eller nej.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Skrevet kl. 11:40
Først tusind tak for dit svar.

Jeg arbejder og skriver kun regninger til folk i DK, derfor er jeg registeret der.

1. Moms

Firmaet som jeg har smidt de 25.000 kr. ind i er personligt eget - så det er jo sådanne set mine egne penge som jeg har tjent som løn modtager i sin tid - kan blot ikke forstå hvis jeg igen skal beskattes af dem?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:51
OK. Skattemæssig vil jeg imidlertid mene at din virksomhed hører hjemme i Sverige men det afhænger lidt af af aktiviteten og hvor den kan siges at have fast driftssted.
De 25.000 kr. du har indskudt kan du altid trække ud igen. Du beskattes kun af virksomhedens overskud uafhængigt af hvad du hæver. Nu står pengene formentlig ikke bare og kigger. Ellers havde du næppe skudt dem ind. Har du eksempelvis købt computere for indskuddet vil udgiften nedbringe selskabets skattepligtige overskud med 25.000 kr. over et eller flere år, og derved muliggøre en - skattefri - hævning - af indtægter op til 25.000 kr.      

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)