Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pickup point for webshop hjælp!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 28. Dec 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg i gang med at starte et firma op i Sverige vedrørende Kosttilskud. Det startes op i Sverige, da nogle af produkterne i Danmark er forbudte(så som Jack 3D og lign. - fedtforbrændere), dog må de gerne købes af den enkelte bruger fra udlandet uden at blive holdt tilbage i tolden.

I Sverige er de lovlige til salg og forbrug, men da jeg satser på at få de danske forbrugere med ville jeg lige høre, er det så lovligt at have et pickup point i Danmark? Noget det minder om det Komplett.dk har. Derudover ville jeg også lige høre, hvis der sælges noget til en person i Danmark med svensk CVR nummer, er det så den svenske eller danske moms der betales?

Fra København
Tilmeldt 23. Dec 11
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 02:56

Hej NutriStore.

Velkommen på markedet.

Har selv været medejer af et svensk firma der solgte kosttilskud fra Sverige til Danmark.

Hvem bruger du som pakkedistributør? Bring? GLS?

Du skal på dine faktura pålægge dansk moms af alle varer.

Hoopz - alt om basketball!

Tilmeldt 28. Dec 11
Skrevet kl. 02:58

Tak for din henvendelse, så når der sælges noget til en dansk person betaler jeg den danske moms, skal jeg så også momsregistreres i Danmark? - Det er første gang og det kan være jeg har ikke helt styr på dette endnu :)

Tilmeldt 28. Dec 11
Skrevet kl. 02:59

Jeg bruger GLS, da PostDanmark i 2012 stiger priserne igen igen :)

Fra København
Tilmeldt 23. Dec 11
Skrevet kl. 03:00

Ja det skal du.

Det er et kæmpe arbejde og der er meget hård konkurrence.

Men mange gange held og lykke med det. ;-)

Fra København
Tilmeldt 23. Dec 11
Skrevet kl. 03:01

Ok.

Hvorfor så ikke bare aflevere pakkerne hos GLS og lade dem om at bringe dem ud?

Tilmeldt 28. Dec 11
Skrevet kl. 03:03

Det kunne være folk ikke gad betale de 60kr, men ja du har ret - tror nok jeg holder mig til omdelingen :D.. men du har ret med der er en del arbejde i det OG meget konkurrence

Fra København
Tilmeldt 23. Dec 11
Skrevet kl. 03:15

Det er desværre den eneste mulighed du har for at få dine pakker sendt afsted til kunderne.

Overvej evt. at snakke med Bring om en aftale når du en dag begynder at sende 20-30 pakker om dagen. De kan tilbyde dig en løsning hvor de kommer og henter dine pakker på dit lager i Sverige og afleverer dem til Post DK Ehvervsindlevering. På den måde opnår du dag til dag levering = tilfredse kunder.

Hvad kommer til at gøre NutriStore unik? i forhold til Gymnordic.com, BodyOutlet.net, Fitnessnord.com osv?

Hvis jeg må spørge? :-)

Tilmeldt 28. Dec 11
Skrevet kl. 23:25

Hey igen..

Jeg undrer mig over at jeg skal betale dansk moms når det er et svensk firma som sender til kunder i DK. Det svarer til at stå i en butik i Sverige og købe, der betaler man jo svensk moms..

Derudover ville jeg lige høre, når der betales lønninger, må dette også gå gennem den svenske skat - eller er jeg helt galt på den :D.

- Svar til dit spørgsmål: Vi tænkte på at have flere produkter i forhold til de 3 firmaer og en del slanke/fitness produkter.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 08:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

NutriStore:
Jeg undrer mig over at jeg skal betale dansk moms når det er et svensk firma som sender til kunder i DK.

Hvis din shop er i sverige på svensk og man kun køber til svenske priser så er det sverige du skal afregne moms. Dog forudsætter det at du ikke sælger for et vis beløb til danske kunder. Jeg kender  ikke lige beløbet men ringer du til SKAT så er de behjælpelig med info.

Er din tekst på dansk og med danske priser så skal du nok regne med at din butik er ulovlig iht. de produkter du sælger.

NutriStore:
Derudover ville jeg lige høre, når der betales lønninger, må dette også gå gennem den svenske skat - eller er jeg helt galt på den :D.

Hvis firmaet er registreret i sverige og arbejdspladsen er i sverige så er det svensk skat den skal igennem.

Det der er vigtigt i denne sag er:

1) Hvor er firmaet registreret

2) Hvor sidder ledelsen (bor og arbejder)

3) Hvilket land henvender shoppen sig til? (danmark / sverige) - her menes med tekster og priser

4) Hvor sidder medarbejderne?

Uden disse svar kan man kun gætte sig frem til hvad du skal vide. Men ring til SKAT i dk og Skatteverket i sverige og snak med dem. De bider ikke :)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)