Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ris og Ros af min virksomheds ide

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Odense S
Tilmeldt 18. Nov 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere

Jeg vil lige starte med at rose den altid gode debat der foregår her på siden, det er virkelige saglige og innovative ideer der forefinder sig her på side.

Jeg vil starte med at forklare mit koncept. Sidste år blev jeg student og her skulle vi selvfølgelig have arrangeret en studentertur. I ved sådan en tur der foregår i lastbil, hvor man kommer rundt til samtlige familier i klassen.

Vi startede tidligt med at arrangere denne tur, men vi ramte konstant problemer. Endten så var det ikke muligt at komme rundt til alle familier da vi ikke havde tiden til dette, eller også var der problemer med at skaffe et transportmiddel.

Prisen på disse ting løb også op i sidste ende da der skulle skaffes drikkelse, lastbilen skulle pyntes, chauførren skulle betales osv.

Altså vi havde et kæmpe arbejde selvom det lykkedes i sidste ende.

Her igennem kom jeg så på min ide om at jeg kunne og burde udnytte mit netværk.

Min ide med virksomheden er at jeg gerne vil stå for at arrangere alt hvad der vedrøre denne store dag. Jeg har igennem mit netværk mulighed for at skaffe klasserne "gratis" drikkelse, da mange af de store virksomheder som fx Cult giver noget at drikke, hvis lastbilen udsmykkes med et Cult banner. Jeg har kontakt med en vognmand som netop har erhvervet sig en lastvogn til netop sådanne formål. Og så har jeg nogle differentierende ideer, til hvordan mine kunder får den fedeste dag.

Iøvrigt har jeg kontakt til nogle shipping selskaber som benytter sig af et program, så man nemmest muligt kan arrangere den bedste rute, så alle i klassen for deres ønsker opfyldt.

Så min tanke var at klasserne hyrede mig, til at det hårde arbejde og at de kun skulle nyde dagen. Prisen vil ikke blive højere end hvis de selv havde arrangeret det hele, forskellen er bare at de ikke skal lave noget som helst.

Jeg har selvfølgelig analyseret markedet, for at anse mine konkurrenter. Men da jeg ikke som sådan kan finde nogen der netop opfylder mine ydelser må det anses for at være lidt tyndt. Jeg er velvidende om at store dele af min konkurrenter er andre lastvognsfirmaer, men da de ikke kan tilbyde det samme som mig, så tænkte jeg at samarbejde måske var en løsning. Altså jeg giver dem et tilbud, med at jeg skaffer dem kunderne og de giver mig et tilbud om kørslen. Jeg anser vognmændende for at være i samme produktkategori, men dog ikke med samme ydelse.

Jeg er selv gået igang med at lave en markedsanalyse, som skal være en del af min strategi. Jeg er en person der godt kan lide at gå med livrem og seler, så mit grundarbejde er yderst grundigt.

Jeg ville høre hvad i har af vurdering på dette tiltag, kom gerne med ris, ros, nye forslag, nogle tanker jeg burde gøre mig osv.

På forhånd tak

Jimmy Rasmussen

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jimmy

Nu er jeg ikke sikker men vil bare høre foregår meget af dette ikke sort og derfor kan man komme i en klemme hvis man lavede busisnes på dette område.

Hvad med at lave en portal med forskellige vognmænd hvor de kunne have billede af lastbil kalender og hvilke områder den kører i samt priser. Og så tage en pris for dette over for vognmændne.

Og så have de forskellige tilbud ved siden af. På den måde kan du jo dække hele landet. Og du kunne tilbyde rute planlægning osv.osv.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi var i kontakt med flere firmaer, der ønskede dele af betalingen sort. 

Jeg syntes det er en super idé,  men i alle klasser, går der altid nogen der rent faktisk nyder at arrangere denne dag, for sine klassekammerater. Selvom, det tit kan se kaotisk ud, lykkedes det altid, på en eller anden måde.. Drikkelse på vognen, var ikke vores helt store problem. Vi startede ud med en enkelt kasse øl fra underklassen, og hen på aftenen bliver vognen altid fyldt med alkohol fra forældrene. og sådan tror jeg det er for mange.

Fordelene er selvfølgelig, ,at man slipper for at arrangere noget i klassen, men der skal stadig tages beslutning om pynt, og en del af traditionen er jo, at det er underklasserne eller klassenselv der pynter og det er med i det hele. 

Og så er der det med et stort cultbanner, det er ikke alle der syntes det er lige fetd, ligesom det ikke er alle der ikke syntes det er lige fedt at køre rundt i en 3x34, selvom det er billigere.

Held og lykke med projektet, her var ihvertfald nogen problemstillinger du kan tænke over :-9

Fra København
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 87
Fra  Create Copenhagen Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er interessant, men du må nok indse at du er i en event-planner rolle.

Det kan du også sagtens tage videre hvis du føler du har flair for dette felt.

Jeg er enig med en række af de tidligere kommentarer, men vil også påpege at jeg syntes du skal ligge dine markedsanalyser og spørgeskemaer væk lidt. De vil i den her situation kun fortælle dig alt det du gerne vil høre.

Hvad de ikke vil er at vise dig bl.a. en række af de problemer som nævnes i denne tråd.

Du bliver nødt til at tage kontakt til rigtige mennesker, og høre hvorvidt de er interesserede i hvad du har at tilbyde - hvis de siger nej? Så find på en anden måde at tilbyde det. Måske var det Cult banner ikke så vigtige alligevel?

Held og lykke med det. :)

Fra Odense S
Tilmeldt 18. Nov 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for de konstruktive svar :)

Angående om de fleste vognmænd modtager betalingen sort skal jeg ikke kunne sige. Jeg har haft kontakt til 3 forskellige udbydere, som alle ville have det på "hvidt" papir. Og jeg ved at vi også selv fik en kvittering på det hele. Men det kan godt være at der er nogle af vognmændene der tager imod sorte penge, men så vil jeg bare ikke have et samarbejde med dem.

Det jeg tilbyder er en slags mass customization, altså et produkt som kan indordne sig under den enkelte konsuments behov og ønsker. Jeg havde forestillet mig at vi var i kontakt med den enkelte klasse om ønsker og behov. Dette gør at konsumenten føler sig unik og at de stadig deltager i arbejdet. Det eneste de undgår er forhandling med Chauffører, indhentning af tilbud hos div reklame udbydere osv. Så det betyder at ønsker klassen selv at dekorere lastbilen, som de gør i de fleste tilfælde, så er der mulighed for dette. Nu var Cult forslaget blot en af flere ting der kan tilbydes, der er fx også arrangementer efter turen er slut osv. Men for at forklare den med Cult, så er banneret ca 1x1 meter, så det er ikke noget der fylder det helt vilde. Og 3x34 vil aldrig blive løsningen, det vil kun være veteran lastbiler osv. Men igen det er helt op til klassen hvad de ønsker. Jeg havde forestillet mig at hvis de hyrer os, så kommer vi ud og tager en snak med dem om hvad de ønsker og herefter gør vi arbejdet. 

Man kan godt sige at vi har en event-planner rolle, bare med lidt flere hatte på. Jeg har lavet de her analyser, for at præcist at kende min målgruppe. Bla igennem en segmentering, så jeg kender præcist til den markedsføring jeg skal satse på for at ramme præcist mit segment. Så har jeg gennemarbejdet en PEST analyse, for at komme til en SWOT analyse, her for jeg et overblik over hvad jeg har af muligheder, men samtidig også det udfordringer jeg skal tage forbehold i. Jeg vil selvfølgelig tage til nogle møder med diverse klasser, for at hører om det var noget de evt. ville benytte sig af. Jeg lavede en lille undersøgelse sidste år, da jeg selv var med til at planlægge hele vores tur. Svaret var tvetydigt og jeg stod med en lidt ambivalent følelse bagefter, da jeg ikke blev klogere.

Men mange tak for jeres svar og kom endelig med flere ting :)

P.F.T.

Jimmy Rasmussen

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

jimmy rasmussen:
Jeg har haft kontakt til 3 forskellige udbydere, som alle ville have det på "hvidt" papir. Og jeg ved at vi også selv fik en kvittering på det hele.


Du er ikke fra Jylland kan jeg høre? :-)

Spøg til side...

Din idé er meget god, men kan du tjene nok på det? Det vil være begrænset hvor meget du selv kan nå at arrangere - som du selv siger, så er der en del arbejde i det. Så enten skal du stresse dig selv helt absurd meget for at tjene godt på det - eller også skal du tage en rimelig høj pris, og kun have få kunder.

Desuden TROR jeg at den alkohol du skaffer til dem, vil blive betegnet som udskænkning, og at du derfor skal have en bevilling. Men jeg aner det ikke - det er bare et gæt.

Du er vel også ude i noget forsikringsmæssigt, når nu du står som arrangør af transport af unge mennesker på et lad, i en lastbil eller lign?

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 569
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er sikker på, at det vil kunne give nogle kunder, hvis du får det markedsført ordentligt - især med fokus på din billige pris, som studerende jo elsker..

Du skal bare huske på, at dit arbejde vil være årsbestemt, eller hvad man siger :o) Dvs, at du kun vil have kunder omkring afslutningstiden, hvor stortset alle jo afslutter :)

Fra Odense S
Tilmeldt 18. Nov 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej jeg er Fynbo :)

De økonomiske aspekter har min makker styr på, men jeg mener det krævede 10 klasser før vi ramte break-even. Men projektet er vil ikke være grundet fortjeneste, men mere grundet erfaring og udbyggelse af netværk. Du har helt ret i at vi får rigeligt at se til, det er et stort ansvar da det er en stor dag for vores konsumenter, så alt skal spille. Vi mener godt at vi kan følge med, hvis vi har gjort vores grundarbejde godt nok. Altså når vi giver dem vores sortiment og så skal vi allerede der vide hvor vi kontakter vores samarbejdspartnere. 

Den med udskænkning havde jeg ikke lige tænkt over, jeg troede egentlig ikke den lov havde noget at sige, når produktet var "gratis" da det er en sponsorering. Men det skal vi selvfølgelig lige have styr på. Mht forsikring så er det vognmandens ansvar, da vi ikke ejer lastbilerne, vi er blot mellem mand. 

Markedsføringen vil primært forekomme der hvor vores segment befinder sig, fx via Facebook, SMS service osv. Vi har også nogle glimrende kontakter til nogle diskoteker, som vi håber vil give os tilladelse til lidt markedsføring. Iøvrigt vil der forekomme nogle events, hvor vores konsumenter vil få en prøve smag på produktet.

Vi er helt bevidste om at vores produkt er sæson præget og at det kun udspilles over en 2-3 uger. Men dette er kun starten, vi er allerede igang med at videreudvikle hvis dette skulle blive en succes.

Mange tak for jeres svar, kom endelig med flere :)

P.F.T.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)