Hej Aminoer. Jeg står i dne uheldige situation, at jeg er blevet uberettiget fyret, lige midt i en handel af en bolig. Det vil banken selvfølgelig ikke være med til, og er derfor bakket ud. Uden job, får jeg ingen lejlighed. Jeg ser helst, at JEG er ejeren af lejligheden,, fremfro forældrekøb. Min far har netop åbnet et firma, hn tilbyder derfor at hvis jeg hjælper ham med de ting jeg ved noget om og selv ordner min løn, vil han gerne ansætte mig i hans firma. Tilgengæld ivl han så ikke give noget tilskud til lejligheden. MEN! Havde han givet et tilskud (pantebrev) til min lejlighed,, var der jo ikke noget skat der skulle betales, men nu hvor vi måske, går ind og ansætter mig i hans firma, og jeg derfor modtage de, lad os sige 50.000 i løn istedet for, skla jeg jo både betale skat og AM -bidrag. Så for mig at se, kan det ikke betale sig for mig, at sige ja til jobbet. Det vil selfølgelig betale sig på den måd, at banken nu vil godkende mig lån,, nu jeg har et job. Men findes der nogen måder, man kan drage fordel af dette på? En skattefordel hos min far måske? En anden måde at udbetale løn på? Det er en meget kompliceret sag, jeg fortæller meget gerne mere om den, til den der har lyst itl at hjælpe mig. Mvh Maritt Jensen |
Hej Maritt
Du kan lave regning fra dit firma til hans firma men når du trækker det ud til privat forbrug så skal du betale skat.
Det må være dejligt at have en far som kan ansætte en så man får mulig for at få en lejlighed. Det må være dejligt at have en sådan far og noget man skulle tage i mod med køs hånd.