Vi sidder lige og diskutere , håber i kan hjælpe os Jeg køber en ting på nettet, på en webshop. Lad os sige fjæset til en bestemt bil. Firmaet sender de forkerte fjæder , der bliver klaget og de sender nogle nye som heller ikke passer, tilsidst sender de nogle andre som heller ikke passer, Vi har nu 3 fjæder som ikke passer, skal firmaet betale for fragten tilbage ? De 3 omgange fjæder er alle sammen betalt , omkring 3000 kr. Vi ønsker de alle sammen bliver leveret tilbage plus pengene tilbage, menn firmaet mener vi skal betale fragten . Er det rigtigt ? Lad mig høre hvad loven er :-)? Sikke diskution over jule silden :-) |
Bytte ret ?
- 1
|
Du skal selv betale retur fragten. |
Hvis de oplysninger de havde på websitet ikke var korrekte og dem som derefter er efter sendt ikke passer, betragtes det som en mangel ved produktet og butikke skal derfor afholde fragtomkostningerne. Kontakt e-mærket hvis webshoppen er tilmeldt, så får du gratis juridisk bistand |
Siden er ikke e mærket - og ja firmaet har sagt telefonist at de skulle passe .. |
Det skal han da ikke. Der er jo ikke tale om returret, hvis han ikke har fået det produkt, som han er blevet lovet. Derfor må de ordne det eller give pengene tilbage. Kunden skal selvfølgelig ikke have nogen omkostninger for virksomhedens fejl. Hvis du har fået det aftalte produkt, og du bare har fortrudt, så skal du selvfølgelig betale for at sende det tilbage. Men det er ikke det, der gives udtryk for. |
Hvis en af mine kunder f.eks. får sendt en defekt / forkert vare. Så betaler jeg returfragten. og sender en ny vare eller betaler pengene tilbage hvis kunden ønsker det istedet. - Hvis kunden vil fortryde købet inden for de 14 dage så betaler kunden returfragten. - Fortrydelsesret: Kunden betaler fragten Defektvare/ fejl fra virksomheden = Virksomheden betaler. :) Jeg syntes det er enkelt og fair for begge parter :) Min fejl mine penge. Kundens fejl: Kundens penge. Mvh. Kristian L.A |
Der er jo netop tale om et fortrudt køb. Han sender dem alle tilbage og vil ikke have en ny tilsendt fra firmaet (sådan forstår jeg det da når han beder dem om alle penge tilbage). Så må det da gå under returnering og ikke en ombytning. Undre mig dog at der er skal betales for alle 3 sæt fjedre og de ikke bare skal have dem tilbage ved en ombytning, virker mere som separate bestillinger. Nå men der må vidst en med stor ekspertise på banen her for at vurdere hvad det går under. Jeg vil mene det er et fortrudt køb og ikke en ombytning der er tale om. Men følger da lige med her. For har ofte modtage dele til bilen som ikke passer af mange forskellige årsager. Oftest fordi bilen er lavet i 9 forskellige modeller som alle hedder det samme dog med små forskellige på grund af årgange, som kun kan ses ved at finde nogle stel og motor numre. |
Hvis firmaet enten misinformerer på deres webshop, eller fremsender forkerte dele, så skal de afholde samtlige omkostninger ved returneringen. Kunden skal holdes skadefri ved fjernhandel, hvis firmaet laver en åbenlys fejl, som ik kan udbedres... |
|