Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opgør med affiliate netværk der ikke kræver forudbetaling

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Et surt opstød her før jul, men alligevel et nødvendigt et synes jeg. Nu er jeg i to omgange gået glip af adskillige tusind kroner på grund af affiliate netværk der ikke udbetaler før kunden har betalt.

Jeg mener dette er enormt dårlig opførsel overfor affiliates på trods af det - muligvis - er lovligt (der bliver sendt inkassorykker).

Det er faktisk meget respektløst overfor for publishers som er affilate netværkenes eksistensgrundlag. Det virker bare ikke som om nogle netværk har opdaget dette. Måske er de tilfredse bare de får deres opstartsgebyr?

Jeg kan ikke forstå at affiliate netværkene ikke som minimum kræver en månedlig forudbetaling. Det kan simpelthen ikke være rigtig at man som publisher udfører et stykke arbejde og ikke får betalt med henvisning til at kunden ikke har betalt.

DEN HOLDER IKKE! Jeg har lavet en aftale med affiliate netværket ikke med deres kunder og derfor må de påtage sig risikoen og have tilstrækkelig kapital til at betale. Den argumentation holder jo heller ikke andre steder. En håndværker kan jo ikke nægte at betale sin leverandør fordi kunden ikke har betalt vel? Det er fuldstændig håbløs argumentation og jeg tvivler meget på den holder i retten og der vil den havne om nødvendig, for jeg nægter ganske enkelt at blive snydt for penge jeg ærligt har tjent.

Jeg har virkelig lyst til at lave en name and shame her, men da det er imod Aminos regler vil jeg undlade det.

Og ellers god jul til Aminoer og affiliates!

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 16:38

Guava har vist en politik med at udbetale selvom de ikke får pengene. 

Det er et rigtig relevant surt opstød - Har også oplevet det nogle gange - og jeg forstår simpelthen ikke hvorfor det ikke er fast politik ved alle seriøse netværk. Enten at garanterer betaling, eller kun tage i mod forudbetaling.

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:59

Den er sgu svær. Jeg har også selv været i klemme et par gange og jeg er simpelthen begyndt ikke at benytte programmer, hvor de til tider glemmer at betale deres prepayment. Dem der betaler premayment til for eksempel Tradedoubler betaler 20.000. Det er bevidst, hvis man sløser med det. Det er de færreste programmer der bruger det beløb på et par dage og hvis de gør, så har de helt sikkert en meget hører prepayment.

Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 11:29
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Besøg min blog: http://edinm.dk/

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 11:43
Skal netværkene bære risikoen, vil splittet blive dårligere. Så vil du bare bliver dårligere betalt.

Kan godt se det fra netværkenes side. Surt at skulle betale for reklame som andre firmaer har fået. Oven i det direkte underskud ved manglende betaling, så mister de også indtægt - og så er der intet til at dække lønnen til det tidsforbrug der har været på opsætning osv (opstartsgebyret er det ikke alle der har - og dem der har, tager så lidt at det ikke dækker de egentlige etableringsudgifter)

Der er 2 sider af sagen - og egentlig syntes jeg det er meget fair at både du og netværket mister lidt.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1755
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 12:13

Måske problematikken giver anledning til et affiliate netværk, der opfører sig mere ansvarligt overfor sine publishers og ikke lader "Anden" gå videre.

Jeg synes f.eks også de ekstremt lange betalingsfrister, er et område der irriterer.

Herudover undre det mig også til tider, at der ofte bliver lukket annoncer med dags varsel.

Hvis publishers skal vente 6 måneder på udbetaling, så bør der også være et opsigelses varsel på min. 1 måned den anden vej.

En helt anden ting der undre mig en del, er manglende oplysninger om sletning af leads.
Her syns jeg det vil være på sin plads, at publishers kunne se hvilke leads, der er blevet slettet og hvilken grund der har været - det vil give bedre muligheder for at undgå fejl.

Hvis der ved en fejl bydes på et lukket søgeord på GA, så bør leaded naturligvis slettes, MEN publisher bør blive gjort opmærksom på det.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Erik Hamre:
Jeg har lavet en aftale med affiliate netværket ikke med deres kunder og derfor må de påtage sig risikoen og have tilstrækkelig kapital til at betale.

Hvad står der i den aftale, du har indgået ..? Der har du højst sandsynligt accepteret deres fremgangsmåde. Du kan jo altid vælge at afmelde dig deres netværk, og så slippe for deres betingelser.

MVH

Thomas

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 13:23

For kunder der kommer igennem et mediebureau er der betalingsgaranti, så problemet kan i grove træk koges ned til de kunder affiliate netværket skal fakturere direkte til. Da jeg selv havde en større pose penge ude til et enkelt firma, spurgte jeg indtil garantien, samt hvad de egentlig gør for at sikre sig.

Det er rigtigt at vi i vores betingelser tager forbehold for kunder der ikke skulle betale. Men af den grund har vi også et kæmpe ansvar som vi er meget bevidste om. Både overfor alle vores partnere og os selv. Og derfor er vi meget selektive i fht hvilke kunder vi vælger at tage ind. Dvs. er der kunder udenom mediebureauerne vi ikke kender, så skal de typisk betale et større beløb up front for at komme i gang. Er der nogle med et dårligt ry, så siger vi pænt nej tak.

Fra København
Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 08:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Erik,

Godt nytår.
Jeg har med interesse læst dit inlæg. - At indgå et samarbejde, med i dette tilfælde et affiliate netværk, handler om tillid mellem begge parter, men samtidig også at man som publisher ved, hvad man reelt har når måneden er omme.

Derfor er vores politik hos SmartResponse, at ingen publishers skal være afhængig af dette. Vi har derfor og allerede fra starten valgt, at udbetale til publishers uanset om vi modtager betalingen fra annoncøren eller lignende. Det samme gælder i øvrigt, at vi ikke efterfølgende fratrækker leads og lignende.
Du er velkommen at tage kontakt til mig, hvis du har sprøgsmål.

Mvh.
SmartResponse
Tobias Lund
Tlf.: 3823 7000
www.smartresponse.dk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)