Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af patent

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Apr 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Supporttools

Hej alle sammen.

For et par år siden startede mig og min famillie en virksomhed, til detformål at udvikle og sælge, en støttefod til opretstående redskaber, såsom river, koste, gulvskrubber, svaberer o.lig. Vi fik vores patent i hus, fik lavet reklamer, hjemmeside, markedesanalyser osv. Vi fandt en dansk producent og indgik en skriftlig aftale om masseproduction og hvad der nu høre til. Så gik vi igang med at sælge vores støttefod til div. danske supermarkeder såsom: dansk supermarket, Coop danmark, ISO supermarket, Super Bedst, Imerco. Ja vi kontaktet alle relevante og potiensielle kunder og de var alle meget ivrige efter at sælge vores produkt.Netto ville <b>kun</b> købe 500000 ad gangen, men først efter at Føtex og div. "prestige" foretninger havde haft dem i salg. Men men men, vi havde jo ikke lige tænkt på alt! Alle indstancer spurgte <b>hvordan</b> vi ville sælge det? Hmm godt spørgsmål at stille, de mente om de kom i salgsdisplays, om der fulgte et fjernsyn med de kunne stille i butikken osv. Det havde vi ikke lige tænkt på og dermed gik vi glip af alle de ordre, for vi havde ikke penge til at købe de ting, de skulle bruge. Ikke nok med det, da vi fik vores første vare hjem fra producenten, var productet helt anderledes and det vi havde bestilt, men producenten holdt fast i at det var det rigtige! Vi endte men at gå rettens vej, men vi tabte sagen, fordi vi ikke havde penge til at betales vores advokat. Det var en ubehaglig oplevelse og vi endte med at gå konkurs med firmaet. Vi havde satset alt på denne opfindelse og står tilbage med en stor gæld Det er hvad der kan ske og det har for mig været en god men dyr oplevelse.

Vi lavede somsagt analyser sammen med vores revisor over div. markeder og hvor mange vi kunne sælge hvis vi solgte den i alle købe stærke lande. Og hold da op hvor vi fik hårrejsninger, når vi talte om det for det var meget voldsomme beløb vi kom frem til. f.eks: "der er 2.1 million hustande i danmark, af dem har 80% en kost af dem vil 5% købe en støttefod det er = 3.355.800 i omsætning. Tager man så det samme regnstykke i Tyskland osv" Ja vi så disse tal og drømte ALT for meget om målet i stedet for at fokucere på problemerne!

Men det korte og det lange er at hvis nogle herinde er intresseret i at få nogle oplysninger, med henblik på opkøb, så skal jeg med glæde vise hvad jeg har af martriale på dette, patentdokumenter, reklamer, product osv. Det er en ide med mange muligheder og et stort potientale, for de rigtigte mennesker. Men iden kræver kærlighed! 

Med Venlig Hilsen

Kasper Aarup   

Tilmeldt 22. Apr 07
Skrevet kl. 11:19
Der er forøvrigt 33 millioner hustande i Tyskland
Fra Humlebæk
Tilmeldt 1. Jan 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 12:44
Hej Kasper

Jeg synes at det lyder spændende det du har gang i.

Hvor har i patent (DK, EU USA - verdenspatent)?

Hvorfor søger du ikke en partner istedet?

Har du forsøgt at sælge det til de større producenter inden for haveredskaber?

Vil gerne høre mere, om produktet, prisen på patentet og hvad du mener der kræves af fremtidig investering.

Send evt. en PM.

Tilmeldt 22. Apr 07
Skrevet kl. 13:04
PM sendt

Tilmeldt 22. Apr 07
Skrevet kl. 13:01
Stadig til salg
Tilmeldt 21. Jan 07
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 19:48
Hej Kasper

Gider du sende mig en pm

Tilmeldt 18. May 07
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 15:59
Jeg er interesseret i at høre mere... Send PM eller mail på kongen@assenholm.dk
Tilmeldt 2. Apr 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 17:20

hejsa.

det lyder som en spændende ide, hvad skal det koste og hvor meget patent har du på den, og er du gået videre med salget?

skriv til

thomas

info@driverstore.dk

Tilmeldt 2. Apr 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 10:53

hejsa.

er den solgt eller er den stadig til salg??

skriv til  thomas

info@driverstore.dk

Tilmeldt 15. Aug 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 20:56

Hej Kasper

Jeg er meget interesseret i og høre mere!

Mistede I patentet da I gik konkurs? er der andre der har "stjålet" ideen? Er det lavet i plastik eller stål?

Jeg har eget smedefirma og gode kontakter til plastindustrien.

Jeg er meget interesseret i og høre pris mm.

Send gerne svar til min email: steelmaticab@hotmail.com

Morten

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)