Hej. Jeg ville bare lige høre hvordan jeg kan forbedre mine placeringer i Google på artikler, altså ikke forsiden. Lad os sige om et eksempel at jeg har en blog, og jeg skriver derefter en artikel om "lyserøde fodboldstøvler". Hvordan kan jeg forbedre det? Det er vel noget Linkbuilding der skal til? Men hvordan Linkbuilder jeg på noget der ikke er forsiden? Jeg kan jo ikke tilmelde min undersider/artikler til linkkataloger. Håber i kan hjælpe:) |
Hej,
Det er en super god idé at fokusere på andet end forsiden på en blog(lyder til at det er en blog vi snakker om), da de enkelte indlæg kan have gode muligheder på fraser og ord, som der ikke er hård kamp om.
Jeg linkbuilder selv en hulens masse til undersider, og her har du mine råd:
- Del dit indlæg på relevante fora og blogs, hvor der skrives om samme emne. Spam ikke løs, men skriv kun der hvor du reelt bidrager med noget.
- Skriv så gode indlæg, at det er interessant for læserne. Så kan det være at de linker til dem, eller i de mindste trykker like eller på Google Plus-knap, og det har også noget at sige.
- Kryds-link på din egen blog. Skriver du et andet indlæg, er det måske relevant at henvise til dit indlæg om lyserøde fodboldstøvler
- Hvis din blog har en stærk profil, hvis det er et konkret emne du skriver om, kan du finde en gruppe relevante blogs, og spørge om du må skrive gæsteindlæg hos dem, om netop lyserøde fodboldstøvler
- Brug social bookmarking - Der er en bunke sider som fungerer fint, men det er kun en lille del.
- Omtaler du fx et produkt, en person eller service kan du være heldig at du kan få et link fx fra virksomheden.
Det var et par lavthængende frugter. Håber du kan bruge dem:-)