Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grønne fonde?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. May 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg søger mellem 500 tusind og 1 mio. kr. til et projekt der fremmer grøn energi. Det er dog et lille projekt så det er ikke relevant for fonde der skal have et reelt afkast. Jeg søger altså nogle fonde, der vil fremme miljø, grøn energi, CO2-besparelse, iværksætteri eller bare almen samfundsnytte. Er der nogle der kender til nogle relevante institutioner?

På forhånd tak

Mathias

Tilmeldt 27. Jul 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:55

Hej Mathias ..prøv Mercur Bank og find dem via google Wink

Held og lykke med det

Fra Silkeborg og København
Tilmeldt 23. Nov 10
Indlæg ialt: 2
Fra  Fundraiseren.dk Skrevet kl. 12:22

Kære Mathias

Der er masser af tilskudsordninger til grøn energi. Det er faktisk også et af de områder, hvor især private virksomheder er fortrinsberettigede ansøgere, hvilket er ualmindeligt i fondsverdenen.

Uden at vide mere om dit projekt, så kan der nævnes støtteordninger såsom

• Miljøministeriets tilskudsordning til miljøeffektiv energi
  • Fornyelsesfonden (grønne løsninger)
  • Energiteknologisk Udviklings- og Demonstrationsprogram
  • Etc.

Ovenstående er offentlige støtteordninger, som er med til at understøtte Danmarks behov for vækst, beskæftigelse, eksport, m.v. Det er nok også derfor i denne retning, at du bør kigge mest.

Hos danske fonde derimod fokuseres der oftest på non-kommercielle formål og der prioriteres normalt en anden afsendertype, fx. organisationer, foreninger, NGO'er, m.fl.

Har du brug for nogle gode råd m.v., så kan du tjekke www.fundraiseren.dk ud, som indeholder en masse relevant information inden for emnet.

Held og lykke.

Mvh.

Dennis

Tilmeldt 4. May 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:38

Mange tak for begge råd! Jeg vil kigge lidt videre.

Mathias

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)