Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varer købt uden for EU uden told?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Aug 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg forhandler nogle varer som der ikke er told på når de indføres fra USA. Jeg ville høre om der er nogle regnskabskyndige der kan fortælle mig om jeg bare kan trække momsen på alle de toldregninger jeg får fra som købsmoms?

Så jeg i sidste ende kun skal betale det gebyr som POST DK opkræver?

Eksempel på toldregning:

Varepris: 10.000 DKK
Fragt: 500 DKK
PostDK gebyr: 160 DKK
Total excl. told & moms: 10.500 DKK (told = 0%)
Total incl. told & moms: 13.285 DKK (heraf 2.625 DKK moms)

Kan jeg så bare bogføre de 2625 kr som købsmoms?

Mvh. Jens

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12932
Skrevet kl. 13:30

Er du importørregistreret? 

Momsen modregnes bare i dit momsregnskab.

PS:

Du bør iøvrigt være opmærksom på at det varens oprindelsesland der bestemmer toldsatsen og ikke hvilket land varen indføres fra.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 22. Aug 09
Skrevet kl. 14:54

Hej Ravn

Tak for svaret. Nej, jeg er ikke importørregistreret. Skal jeg være det?

USA er oprindelseslandet så det er bår' dejli'

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 15:21

JensKjaer:
Nej, jeg er ikke importørregistreret. Skal jeg være det?

Jeps det skal du ellers er det ikke lovligt at importere vare til videresalg.  Er du moms registreret mener jeg bare du kan lade dig importør reg. via webreg.dk.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 22. Aug 09
Skrevet kl. 19:13

Okay. Jeg har været inde på virk.dk og kan se at jeg er importtørregistreret. Betyder det at jeg også er registreret hos SKAT?

Når jeg læser rundt omkring på nettet går folk meget op i speditører og hvem der varetager éns forsendelser etc. Jeg har ingen speditør og ved heller ikke om jeg skal bruge en. De pakker jeg vil modtage er ikke på mere end 15-20 kg. Hvordan går det hvis jeg som ganske almindelig 'selvstændig med webshop' bestiller en bunke varer i USA? Jeg har da for ganske nylig oplevet at Post DKs toldsystem behandlede mig som privatperson.  Bliver POST DK så min speditør automatisk? Og hvordan går det med kontakten til SKAT? Skal de ikke vide at jeg har importeret dit og dat?

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 00:50

JensKjaer:
Jeg har været inde på virk.dk og kan se at jeg er importtørregistreret. Betyder det at jeg også er registreret hos SKAT?

Du bør da vide om du har udfyldt rubrik 9 eller ej da du søgte om et cvr nr.?   Ellers ring til Erhvervs & selskabsstyrelsen og få dem til at bekræfte at du er importør reg.

Post Danmark håndtere kun dine vare såfremt de er sendt med posten, så det vil i givet fald afhænge af hvem din leverandør bruger som transportfirma. Typisk vil US firmaer  til små pakker bruge enten en kurer f.eks UPS,  Fedex, DHL  eller posten. spørg din leverandør. kurerfirmaer forstår selv fortoldningen for deres pakker.

For at undgå probler med at Post Danmark toldbehandler dig som privat person, vil det være en god at du får dit CVR nr. skevet på pakken og den vedlagte fatura.  Du kan også ringe til dem så og gøre dem opmærksom på problemet, så har de mulighed for at lægge dig ind i deres system som importør registreret.

Er du importør reg. vil du en gang om måneden modtage en opkrævning for tolden. Moms modregnes i dit moms regnskab.

Mvh

Ravn

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)