Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rollemodel som Serieiværksætter - er ikke hvad det ser ud til

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Serie iværksætteri er ikke hvad det ser ud til:

Iværksætter sælger for milliarder - men er skuffet

At serieiværksætte er ofte det mål iværksættere går efter, men er det målet?
Eller er det et spørgsmål om at drive det til det optimale der giver en den tilfredshedsfølelse det gerne skulle ende med eller?  Sad

Se historien her om en af dem der har startet mange gange og solgt ligeså mange gang - solgt for et milliard beløb!

Læse mere her.................
mvh

john sommer 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 11:35

Det er en god historie som bekræfter min erfaring fra mine 35 år som serie-iværksætter hvor jeg har mødt mange andre iværksættere.

Penge er et værktøj - og tilfredsheden ved at arbejde finder du ofte helt andre steder end på bankbogen.

Michael

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 11:11

Hej Dukkemager,

Det er jo egentlig tankevækkende som det fremgår af artiklen - at så er det ikke slutresultatet der er så afgørende men det at være igang med at bygge noget ikke ?

Men hvorfor tales det så så meget om at blive Iværksætter-rig - det er mit indtryk at mange iværksætters motiv er at forsøge at skabe sig en formue på en god IT-ide der efterfølgende sælges til store summer - for så igen at forsøge at gøre det samme - artiklen peger på dette og som det fremgår er idenmande og milliardæren alligevel utilfreds med forløbene?

Hvad er din erfaring?

mvh

john sommer 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 485
Fra  Rolcera Skrevet kl. 13:29

Hej John,

Jeg tror virkelig, det er vigtigt, at placere sig inden for et område, som man personligt elsker, hvis man gerne vil have succes. Jeg tror, at så længe man har noget, som man ser frem til at arbejde med hverdag, så er det ligemeget, hvor mange penge du har, eller hvor mange penge du kommer til at tjene. Sørg for at have det sjovt med det du laver, det er ihvertfald den vej, som jeg vil gå. Den skal dog ikke misforståes, og gå over i at jeg ikke kan være arbejdsom, og ikke kan trykke på, da det jo også er en nødvendig ting for at få en succesfuld og sund virksomhed, men bare lige det at have "Ha' det sjovt" i baghovedet, skal nok gøre det hele meget lettere.

- Men, som mange har nævnt før så er succeskriterier selvfølgelig forskellige fra iværksætter til iværksætter, og person til person, da vi alle har vores helt eget "Mindset".

De allerbedste hilsner,
Rasmus T. Nicolaisen 

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 13:41

Hej John Sommer

Jeg tror én af årsagerne til at der tales så meget om at blive rig på at sælge sine virksomheder skyldes at nogle forveksler penge med livskvalitet.

Det er min erfaring, at når man når dertil i iværksætterlivet at man har penge nok til at kunne købe ikke bare én, men måske to eller  tre nye privatbiler kontant, - så forsvinder glæden lidt. For mit eget vedkommende savner jeg ofte forventningens glæde.

De af mine venner som har "rigtigt store" virksomheder med investorer, - som manden i artiklen - tror jeg oplever den samme tomhed som ham. Derfor er det også en befrielse for mig, at have disse små beskedne énmands side-projekter hvor ikke engang telefonsælgerene gider ringe,  

Og jeg skal gerne indrømme,  nu jeg er i en alder hvor der er mere fortid en fremtid- at selvom det ikke var sjovt at mangle penge og kunder - så savner jeg nu alligevel den glædesfornemmelse af, at når noget lykkedes så gjorde det virkelig en forskel. Som at lysregningen kunne betales. Det er ikke helt det samme som idag at læse at kursen er steget med et kvart procentpoint, - selvom dèt så betyder mange flere penge end dengang.

Men jeg tror man selv skal have oplevet for at kunne forstå.

Mvh Michael

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)