Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal der til, for at lokke en BA?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jan 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :
  • Jeg har 12 års erfaring fra it branchen - som marketing/webdesigner/AD'er.
  • Jeg har en god ide til en ny service på nettet.
  • Jeg har tænkt mange tanker ind i hvordan kundebasen autonomt kan udvikles, hvordan den fastholdes og hvordan de konkurrenter der uværgeligt vil komme - bliver begrænset i deres vækst.
  • Markedsføringen vil kunne holdes på et minimum.
  • Danmark vil (om alt går vel) kun være starten

Problemet er:

• jeg ved ikke hvordan jeg skal prissætte ydelsen
  • jeg er alene om projektet, har ikke kunne finde nogle der vil være iværksættere.

Derfor kan jeg ikke sælge mig selv som et team der bare kan få eksekveret dette projekt hvis midlerne er til stede, og jeg har svært ved at lave en beregning af potentialet for projektet der jeg ikke helt kan gennemskue hvor meget og hvor hurtigt den vil tjene sig ind.

Hvornår skal jeg gå til en investor? og hvordan overbeviser jeg denne om det rentable?

Produktet vil langt hen ad vejen være båret af den lækre og intuitive brugergrænseflade (som jeg selv kan designe), men jeg mangler midler til at få det kodet. hvordan dælen finder jeg så ud af hvor omstændigt det bliver at kode? skal jeg kontakte nogle kode-huse og høre deres pris på udviklingen inden jeg kontakter en investor?

Vil en investor overhovedet finde det interessant at investere i et projekt med kun en enkelt på teamet?

Er det en fremgangsmåde at skrive alt jeg kan forestille mig om projektet ned i nogle lækre powerpointslides og lidt summary? og så lade en kommende investor selv overveje det rentable?

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 01:51

Hey,

Hvis du vil gå til investorer og skaffe kapital ad den vej, ville det formodentlig hjælpe dig en hel del at kunne vise et proof-of-concept, altså en demo eller noget der kan overbevise dem om, at din ide kan føres ud i livet.

Det er absolut nødvendigt at have overblik over hvor meget udviklingen vil koste, da du ellers ikke ved hvor meget kapital du skal rejse, og dermed hvor stor en risiko investoren skal løbe. Det ville jo være bedst hvis du kunne finde en partner der er stærk på det tekniske.

Jeg har tidligere haft stort udbytte af at tale med væksthuse om mine ideer, og nogle af dem har sparringspartnere gratis til rådighed. De kan hjælpe med at modne din ide, og måske endda finde en investor.

Mvh Carsten

Tilmeldt 18. Jan 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 10:58

Hej Carsten

Selvfølgelig skal jeg da smutte forbi et væksthus! havde helt glemt dem i al dette rod, de må være det oplagte valg til disse spørgsmål.

Tak for hjælpen Carsten!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)