Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gulpladebil til delvis privat anvendelse

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Nørager
Tilmeldt 2. Nov 11
Indlæg ialt: 244
Fra  Tinglyseren.dk Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at købe en gulpladebil til mit enkeltmandsfirma, som jeg også vil kunne bruge privat.

Der er betalt moms af bilen, da den har kørt privat tidligere.

Ville jeg kunne kunne indreg. bilen til CVR eller CPR?

Vil jeg kunne trække drift af bilen fra?

Tinglysning af dokumenter tilbydes - f.eks. skøder, skifteretsattester, bodelinger osv.

Se mere på www.tinglyseren.dk

Fra Nørager
Tilmeldt 2. Nov 11
Fra  Tinglyseren.dk Skrevet kl. 08:52

Jeg har søgt vidt og bredt om de korte og præcise svar, men uden helt at have fanget det, så hvis der er nogen her der kender svaret vil jeg gerne have det.

NB: Kan det have indflydelse at it enkeltmandsfirma er en bibeskæftigelse pt?

Tinglysning af dokumenter tilbydes - f.eks. skøder, skifteretsattester, bodelinger osv.

Tilmeldt 29. Jun 06
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 22:53

Du kan selv bestemme og den skal købes i firmaet eller privat. Dog må din virksomheds omfang ikke være så begrænset at en firmabil ikke vil kunne retfærdiggøres. Ved privat køb kan du få kørseslgodtgørelse udbetalt fra firmaet, ved køb i firmaregi skal du beskattes af værdi af fri bil da jeg forventer du også bruger den privat (og lad være med at undgå dette punkt, det kan blive rigtigt dyrt for dig!!). Hvad der er bedst for dig vil især hænge af dit kørselsmønster og dine finansieringsmuligheder i såvel privat som firmaregi så regn på det.

Tilmeldt 29. Jun 06
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 22:54

Glemte lige: I virksomheden kan alle driftsudgifter fratrækkes.

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 00:52
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:56

Jeg har to spørgsmål, jeg mangler svar på, for at kunne give dig min bedste anbefalinger...

Hvor meget kører du privat?

Hvor meget kører du erhverv?

Det er nemlig to regnestykker! Det kan højst sandsynligt bedste betale sig at få kørepenge skattefrit fra din virksomhed.. :-)

Fra Nørager
Tilmeldt 2. Nov 11
Fra  Tinglyseren.dk Skrevet kl. 20:24

Mine overvejelser går lidt på om man kan spare noget den ekstra afgift der er ved brug af en gulpladebil, hvis man også bruger den lidt i sit firma??

Jeg tror heller ikke det kan betale sig for mig at købe en bil 100% i formaet og så blive beskattet af det - jeg kører for få firma km.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)