Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skifte webshop platform virtuemart -> Magento, hva så med SEO

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Slangerup
Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 122
Fra  E-logger - Trådløs datalogning online Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Med jer

Jeg driver i øjeblikket en webshop i systemet Joomla + Virtuemart men er brændt ret varm på Magento, som umiddelbart virker lidt mere stabilt og lækkert.

Mine bekymringer går på: Hvis jeg skifter platform til Magento, vil jeg så miste alt mit SEO arbejde som jeg har lavet til min tidligere shop, da links mm. garanteret vil blive anderledes.

Hvordan gør man det smartest og får mest muligt seo med over på den nye platform?

Smid gerne et link til en artikel som beskriver scenariet :-) jeg er sikkert ikke den første, men jeg har haft svært ved at google mig til svaret, måske de forkerte søgeord er anvendt ??

E-logger.dk - Trådløst

Følere - transmittere - datalogger

Fra Rødding
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 429
Fra  Pilanto Skrevet kl. 09:08
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:16

Michael Wedege-Mathiassen:

Hej Med jer

Jeg driver i øjeblikket en webshop i systemet Joomla + Virtuemart men er brændt ret varm på Magento, som umiddelbart virker lidt mere stabilt og lækkert.

Mine bekymringer går på: Hvis jeg skifter platform til Magento, vil jeg så miste alt mit SEO arbejde som jeg har lavet til min tidligere shop, da links mm. garanteret vil blive anderledes.

Hvordan gør man det smartest og får mest muligt seo med over på den nye platform?

Smid gerne et link til en artikel som beskriver scenariet :-) jeg er sikkert ikke den første, men jeg har haft svært ved at google mig til svaret, måske de forkerte søgeord er anvendt ??

Alle de nuværende URL´er skal enten bevares i det nye system eller 301 redirectes hver især.

F.eks.

domæne.dk/gammelkategori/gammeltproduktnummer1 redirectes til domæne.dk/nykategori/nytproduktnummmer1

Altså hver enkelt gammel URL skal redirectes til den tilsvarende nye URL.

Det betyder at næste gang google kommer forbi og går ind på den gamle URL bliver den automatisk ført til den nye URL og det samme med de personer der klikker på den gamle URL i søgeresultaterne. Langsomt men sikkert vil Google udskifte alle de gamle URL´er med nye hvis du laver dine redirects korrekt.

Der kan være rankings der går ned undervejs, og da en redirect ikke videresender alt linkjuice kan du risikere at dine rankings falder en smule overall.

Men sørg for din Magentoleverandør har godt styr på SEO hvis dine rankings er vigtige.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:25

Henrik Andersen:
Hvis du sørger for at lave 301 redirects, burde du ikke miste placeringer.

Det kommer vel an på hvor mange links der er til undersider i forhold til forsiden.

Hvis alle indgående links går til forsiden og denne ikke skal redirectes bevares alt linkjuice umiddelbart.

Hvis en stor andel af indkommende links går til undersider og disse redirectes mistes der en smule linkjuice ved hver redirect og man kan derfor ikke udelukke at rankings dermed forringes.

Fra Slangerup
Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 122
Fra  E-logger - Trådløs datalogning online Skrevet kl. 09:28

Pyha! Det lyder som et lidt omstændigt stykke arbejde, men dog muligt findes der mon et tool til denne slags opgaver, jeg mener der er jo lidt forskellige URL's der skal holdes styr på, hvis det altså er helt ned på det enkelte produkt der skal redirectes.

Men trods alt kun et stykke arbejde Big Smile

E-logger.dk - Trådløst

Følere - transmittere - datalogger

Fra Rødding
Tilmeldt 6. Aug 09
Fra  Pilanto Skrevet kl. 09:32

Thomas: Korrekt. Intet er sikkert, det var derfor jeg skrev "burde" Smile

Fra Rødding
Tilmeldt 6. Aug 09
Fra  Pilanto Skrevet kl. 09:34

Michael: Hvis det giver mening kan du måske opbygge den samme URL struktur i Magento shoppen, så du helt (eller næsten) slipper for redirects.

Men ellers er det nok bare at tage dem fra en ende af. Smile

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)