Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskabs problemer med mit nye firma - HJÆLP -

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Herlev
Tilmeldt 25. Feb 08
Indlæg ialt: 243
Fra  Drøhse Salg Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen, jeg er en ung fyr som har startet et firma selv som bi job / hobby,

Mit firma hedder Drøhse Salg, og jeg sælger kontor artikler fra StudieGear.dk.

For at indrømme problemet fra starten af så tjener jeg ingen penge endnu, det regner jeg så virkelig meget med.

Til regnskabs problematikken:

Jeg har købt for ca 3000 kr salgsfremmende matriale.

og jeg har kørt ca 300 km for at dele de her reklamer / plakater ud indtil videre og regner med at kører meget meget mere. hvordan får jeg det ind i mit regnskab? ved godt jeg skal holde kører bog men er stadig ikke klar over hvilke regler jeg skal holde mig inden for

Har læst en ufattelig mange af de indlæg omkring kørsel og firma, men forstår det ikke så snakker folk om 60 dages reglen , og 24 km reglen, og 3,56 for de første 20.000

Jeg håber der er den der vil hjælpe mig med at forstå det helt rigtigt så jeg ikke laver fejl fra start.

ps. beklager rodet i mit indlæg håber i gider hjælpe mig alligevel.

Mike Drøhse Jensen - StudieGear.dk

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 21:46

Hej Mike,

Jeg vil starte med den klassiske: Få dig en bogholder Smile - nej spøg til side.

For at starte med din kørselsproblematik så burde det ikke være så svært.

1) for de erhvervskilometer du kører kan du udbetale 3,67 pr. kilometer skattefrit til dig selv. Der er flere måder at gøre det på - du behøver ikke udbetale dem, du kan også bare lade dem stå i virksomheden som en mellemregning med dig.

Glem alt om 60 dages regel, da jeg ikke formoder at du er ude hos den samme potentielle kunde 60 gange inden for et år med brochurer! Og de 24 km, skal du også glemme det er det lignings mæssige fradrag man har som lønmodtager.

Vedr. dine brochurer så er der fuld fradrag for dem og også fradrag for momsen hvis du da er momsregistreret. Og hvis de er betalt af dig som udlæg så står de også bare som et mellemregning med dig, som du kan trække ud når der kommer penge på kontoen.

Håber det hjalp lidt - ellers skriv igen

Flemming Bach

Bachs Bogføring - din freelance bogholder i Randers, og Århus.

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Feb 08
Indlæg ialt: 243
Fra  Drøhse Salg Skrevet kl. 20:41

Hej flemming, det svar hjalp mig rigtigt meget.

Jeg havde styr på kørselstingene, men så læste jeg alle de andre indlæg også blev jeg virkelig forvirret.

Takker mange gange.

Rigtig god jul og godt nytår.

Mvh Mike D. Jensen - www.Studiegear.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)