Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at starte nyt børnetøj/udstyr butik

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej allesammen.

Jeg har længe gået og drømt om at åbne noget for mig selv,og langt om sider har jeg fået ideen.Har tænkt mig at åbne kæmpe børneudstyr butik,der jeg lige er blivet far,og har åbnet øjne for denne branche.

Ska have fat i levendøre,her i dk og fra udlandet,jo flere jo bedre.

Vil også have hjælp,ideer og råd fra alle jer derude der er i denne branche,eller kender nogen der kender nogen,så lytter jeg........vil gør drømmen til virklighed.

hilsen

Bamsen

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 09:40
Der er rigtig mange, især piger, der har en idé om at træerne gror ind i himlen hvis man starter en butik med børnetøj; men éen butik alene mener jeg ikke kan gøre det; du må spille på flere heste - altså en kombination af fysisk butik, internethandel og evt. "direkte salg"; altså et engagement fra en række repræsentanter der gerne vil tjene lidt ekstra bi-indtægt på at formidle dine produkter til deres netværk.

Skal du få bid i markedet må du enten satse på high-end børnetøj, altså "dyrt", "eksklusivt" - eller du må satse på tøj der i design, funktionalitet kan konkurrere med H&M --- men næsten uanset hvor du bor, vil du opleve at den lokale Føtex eller Bilka bliver din største enkeltstående konkurrent hvis du satser på "billige" børnetøjsvarer. Deres flow af kunder og markedsføring kan du ikke hamle op med.

Når det så er sagt, forstår jeg udmærket at du tænker i disse baner - og al respekt - det er bare at trække i arbejdsbukserne - men du må spille på flere heste og skille dig ud med et "brand" som eks. endnu ikke er i Danmark - eller blot lige er den tand ekstra i forhold til markedets øvrige spillere.

Google evt. "børnetøj" og se hvad andre sælger - og hent inspiration der - finder du en række mærker som er salgbare - så gå i krig med at få lov til at forhandle dem; skab en fysisk butik som base, men gå også online - og så ellers systematisk "udkonkurrere" de andre shops i Google ;-)

Længere er den sådan set ikke ;-)

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Feb 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:50

Hej

Du har valgt en branche der er meget svær (er selv i den) Du kan sagtens få en masse mærker i tøj, men f.eks Katvig, Idat, og mange mange kendte flere navne har "lukket" for netbutikker, så du kan kun sælge mange af disse mærker fra en alm. butik, MED MINDRE at der er forhandlere nok i byen så har de sørme også "lukket" for det, så du må en tur på Ciff (modemessen i KBH) der har lige været her i Feb. men der kommer igen til August, her er de allesammen - kendte og ukendte, hvis du er dygtig så kan du "spotte" et upcomming brand.

Med hensyn til udstyr, så er det sørme ligeså indspist et område. Især hvis du satser på mærkevarene. Stokke- hi hi glem det, du skal søge og der går 1-2 år før du får besked.. der skal underskrives en kontrakt på at du f.eks lover at støvsuge eller vaske gulvet HVER dag:)

Odder vogne GLEM DET, BabySam ejer Odder, Emmaljunga kræver en butik på mindst 400 kvardratmeter og ikke andre forhandlere i byen og sådan bliver man ved og ved og ved...

Nu ved jeg ikke hvor du bor i landet, men tjek hvad der er omkring dig. Jeg skal ikke tage modet fra dig, men tjek grundigt markedet. jeg kan anbefale dig at tage en tur til Køln i Sept. der er en årlig messe hvor du finder stort set alle mærker inden for vogne og en masse udstyr. Det er Skandinaviens største messe (3-4 haller). Her vil du også opdage at der er mange lukkede stande, hvor du kun kan komme ind og se HVIS du er forhandler i forvejen

Vi er et lille netværk indenfor branchen, som godt kan hjælpe hinanden hvis det kniber og giver hinanden gode råd mm. men vi er jo stadig konkurenter..hi hi. Der er nettop en butik mere der er gået i betalings -standsning i sidste uge, det er en kæmpe butik i Grenå.

Der er ligeledes mange producenter hvor du ikke bare kan plukke lidt af deres program, man skal tage det hele f.eks avent sutter og flasker kun 15.000,- ex. moms og det er jo kun for at sælge sutter:)

så medmindre du har masser af penge, ville mit råd være.. start småt og voks dig stor. Der er rigtig mange døgnfluer i denne branche.

Ta´på disse messer: ciff messe i kbh, kinder und jugend i Køln, og evt. formland i herning, og dan dit eget indtryk

Jeg er ret ny herinde (i dag) men jeg læste et indlæg vedr. udsalg på børnetøj der startede allerede i dec. det er en hård branche, der er nogle der sælger børnetøj godt på nettet, jeg har selv haft en masse på, men hold da op et arbejde med at opdatere, og så var der ikke rigtig salg i det. Jeg "kedede" mig så jeg åbnede på et tidspunkt en fysisk butik en en noget mindre by med udstyr og mærke børnetøj, (katvig, Mala, Idat, Småfolk mf) men hold da op jeg brænte nallerne, det var en meget dyr fornøgelse..

Jeg håber ikke at jeg har skræmt dig, men kun at du har fået noget at tænke over.

Venligst

Pia www.barnevognshuset.dk

Tilmeldt 15. Jul 07
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 08:30

bamsen:
Hej allesammen.

Jeg har længe gået og drømt om at åbne noget for mig selv,og langt om sider har jeg fået ideen.Har tænkt mig at åbne kæmpe børneudstyr butik,der jeg lige er blivet far,og har åbnet øjne for denne branche.

Ska have fat i levendøre,her i dk og fra udlandet,jo flere jo bedre.

Vil også have hjælp,ideer og råd fra alle jer derude der er i denne branche,eller kender nogen der kender nogen,så lytter jeg........vil gør drømmen til virklighed.

hilsen

Bamsen

hej... går du ind på qxl er der op til flere aktioner som sælger disse manualer med kontakter til firmaer i udlandet som levere tøj og mange flere ting.

Fra Harlev J
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:28
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Hej Bamsen - Ja enig det er en ret presset branche - Men har du fået startet noget og hvad gjore du? Jeg har selv en webshop der sælger børnetøj - Karmakonfetti.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)