Hej Aminoer :). Nu er jeg snart færdig med HTX.., Eller det vil sige lige et par måneder til, så er jeg klar til at arbejde for Danmark i et par år forhåbentligt :). Men hurtigt videre og alle anekdoterne kan i få privat, hvis i er nysgerrige ;). Hovedsagen er at jeg gerne vil igang med en side med sjældne europæiske produkter, det vil sige jeg importere en masse fra Kina og USA og omegn. Mit spørgsmål er så, om hvilke lovgivninger er der på det punkt, må jeg importere alt fra tøj og smykker til voks og hårspray, eller skal man havde rettighedder til det forskellige ? På forhånd tak ;) Og god Advent :D |
Der kan være en hel del regler, lovgivning omkring kosmetik, parfume m.m. du skal være opmærksom på, men der er en del tråde herinde om emnet både gode og dårlige, brug søgefunktionen.
De andre varer er lidt mere lige ud af landevejen, men der kan være kontingenter, licenser m.m. du skal have viden om.
Tag det ikke ilde på, men det meget svært at være meget konkret når du er meget bred i dit spørgsmål.
Du kunne til en opstart få mere specifikke varebeskrivelser og HS Codes (Toldpos. hos leverandør), så kan du tjekke en del mere hos SKAT og myndighederne.
Her er der lidt at lege med på de lange vinteraftner vedr. Hs Coder Det reflekterer ikke danske regler, men et ok sted at få overblik, ellers er der jo Vita som kan virke lidt tung at danske med i starten, men mere relevant selvfølgelig.
/