Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg til Grønland

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 11. Jun 11
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

jeg fik en overraskelse igår, da der kom en bestilling fra Grønland, tænkte det var jo kanon, men jeg kom i tanke om, ligeså vel som jeg kunne se på faktura'en at der ikke bliver pålagt moms.

Jeg læser lidt indlæg herinde, og kommer frem til at jeg skal export registreres og udfylde et EF-enhedsdokument.

Problemet er nu at jeg hverken kan komme ind på virk.dk og få virksomheden export registreret, eller få udfyldt EF dokumentet, jeg har forstået på noget af det jeg har læst mig til, at jeg skal bruge nogle koder osv. som jeg først modtager når jeg er blevet registeret.

Hvordan ville i gribe situationen an, jeg har en kunde der skal have sine varer, så jeg bliver nød til bare at sende den, men kan jeg rette op på manglende dokumentation, eller er løsningen bare evt. at betale momsen selv, og dernæst få løst problemet?

Ha' en dejlig aften derude...

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 12:16

Hej

Så vidt jeg ved skal du først eksportør reg. såfrem varen koster over 7.500 kr.  Du skal ikke udfylde noget EF. dokument. 

HVordan sender du pakken?

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 11
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 12:22
Jeg sender varen som brev...

Ville være fedt hvis jeg var fri for at udfylde de papirer..
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 12:28

C.M:
Jeg sender varen som brev

Jeg mener du er tvunget til at sende varen som pakke , da du skal have den rigtige udførselsdokumentation for at varen er sendt ud af landet.

På pakken skal du vedhæfte en faktura (til tolden) uden dansk moms.  udover det har Post DK. en special blanket der der skal udfyldes og vedhæftes pakken.

Ravn

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)