Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart som vognmand hos minitrans. For og imod?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 7
Fra  KB Tranport v/Kasper Birch Mini Trans Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Jeg har fået muligheden for at blive vognmand for minitrans/bring. Men er lidt usikker på, om det kan betale sig. Altså om der er penge i branchen? Hvor meget skal jeg forvente at arbejde? Er der nogen der har erfaring, netop med minitrans? Kan det bedst betale sig at lease en vogn, eller skal jeg starte med at købe ny/Brugt? 

Jeg håber nogen kan hjælpe mig lidt på vej!

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 21:38

Naturligvis er der penge i skidtet - og arbejde skal du heller ikke være i tvivl om...spørgsmålet ligger mere i om du kan tjene nok til at leve af det og om det kan svare sig i forhold til andre beskæftigelser (du kommer ikke med synderligt mange oplysninger!)

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 21:56

Det er meget sjovt til tider at være "vognmand" - og andre gange er det bare dødtrættende og hårdt.

At mange kurervirksomheder kører med et netværk af selvstændige vognmænd hænger så vidt jeg kan forstå nogen gange sammen med at de ikke kan få det til at løbe rundt med medarbejdere.

Med andre ord kan du risikere at du ikke har rådt til at ansætte dig selv på normale vilkår, - men at du kommer til at det kan fungere fordi du er selvstændig.

Med andre ord skal du gøre op med dig selv, om det ikke er smartere at finde et job med en alm. løn hvor du har visse rettigheder som ansat, kontra dårligt betalt kørsel hvor du kan blive "fyret" fra den ene dag til den anden.

Jeg kender et par vognmænd som arbejder for minitrans og som er godt tilfredse med firmaet. Hvis du vil vide mere om det vil jeg anbefale at du spørger minitrans om mulighed for at møde nogle andre vognmænd og høre deres erfaringer, før du beslutter dig for om du vil starte din vognmandskarriere :-) Det er jeg sikker på at de gerne vil hjælpe dig med.

Og mht. leasning eller køb af bil - det må du selv regne på og føle efter nede i maven, - for der er ikke nogen der kender svaret før løbet er kørt.

Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 7
Fra  KB Tranport v/Kasper Birch Mini Trans Skrevet kl. 22:07

jeg ville bare høre om i evt havde nogle eksempler med hvor meget jeg kan forvente at køre ind om dagen og hvor mange timer jeg skal bruge på det. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)