Som emnet indikerer, vil jeg gerne anbefale en virksomhed som jeg synes fortjener det. Jeg har haft servere flere forskellige steder, og har både oplevet skidt og kanel. Sent på sommeren 2006 bestilte jeg en billig "lege/test"-server hos Plushost (www.plushost.dk) som på daværende tidspunkt vist var relativt nystartede, hvilket har medført noget rod hist og her. Men jeg har været så imponeret over deres velvilje/hurtighed til at få styr på tingene, deres venlige og imødekommende support m.v. at jeg p.t. har 3 servere hos dem - og regner med at bestille hos dem i fremtiden også. So anyways, thumbs up til dem herfra. Jeg vil lige pointere at jeg intet har med dem at gøre, udover at jeg er kunde og efterhånden på fornavn med en af deres teknikere. Mvh. Jakob |
Egentligt ikke et tilbud, men en anbefaling...
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
- 1
Serveren var mega ustabil og OS''et meldte konstant om at CPU''en clockede op og ned hele tiden på grund af varme problemer, jeg fejlmeldte det til dem hvorefter de sagde de ville skifte maskinen ud. Det gjorde de så og den blev lidt mere stabil med fejlende fortsatte. Der gik 4 måneder hvorefter vi var begyndt at belaste maskinen relativt meget og herefter begyndte den at gå ned igen, jeg fejlmeldte det hvorefter der gik cirka en uge og masinen uden varsel blev lukket ned. Det foregik midt om natten og i det tidsrum virker deres normale support telefon ikke og der er ikke noget døgnnummer (jeg fik senere at vide at man kan tilkøbe en "Knap" i sin kontrol panel så man kan bestille en opringning, denne knap koster 100kr om måneden per server) jeg fik slået deres adresse op og fik fat i et telefonnummer der blev svaret på, og fik den vej igennem fat i Michael Nielsen, han ringede op og gav mig en skideballe over jeg havde ringet til et "Privat nummer" og det var på ingen måde acceptabelt, mit svar var et det på ingen måde var acceptabelt at en virksomhed der drev servere ikke havde en telefon man kunne ringe til, sagde til ham at jeg ikke havde noget imod at betale for døgnservice men at muligheden edermadme skulle være der, hvad nu hvis en udeforstående fik brug for at kontakte dem? En som ikke havde en server hos dem og havde opdaget noget preserende han ville rapportere? hans svar var kort og kontant at de selv overvågede alt og ikke havde brug for hjælp udefra. Jeg besluttede og spille gode miner til slet spil hvorefter jeg spurgte om han ville være flink at forklare hvorfor min server var gået ned, hvortil hans svar var at han var ved at skifte maskinen ud. ... jeg blev tavs et par sekunder og spurgte hvorfor i al den hede hule helvede de ikke havde oplyst mig om det, hvortil han sagde at han i sidste mail til mig skrev "Vi vil kigge på det så hurtigt som muligt". Samtidig understregede han adskillelige gange at den server jeg havde var en "Privat" server, og at jeg dermed var privat kunde. Det forstod jeg så på ingen måde da jeg på intet tidspunkt havde præsenteret mig som andet end "Mikkel Christensen, Mc Solutions" og det stod sørme også på fakturaen. Nå men det endte med jeg sagde pænt undskyld og fik startet min server igen. Her var det så jeg besluttede mig for at plushost bestemt ikke var noget for mig med den amatør agtige attitude de havde overfor deres kunder. Jeg forstår fint nok at man ikke skal kunne ringe og vække dem midt om natten og at døgnservice koster, men det er så useriøst som noget kan være at man i en weekend ikke kan få fat i dem før næste Mandag, så må de smide et nummer på hjemmesiden og sige det koster 1000kr at ringe eller hvad ved jeg, muligheden skal være der. En anden ting er at når jeg så endelig får fat i dem (på et nummer som forresten var blevet brugt ved registrationen af deres CVR nummer) så får jeg en skideballe af en anden verden, det er bare ikke en behandling at give en betalende kunde. Men ja som om det ikke var nok så fik jeg 3 dage efter en regning fra dem for 6 måneders hosting mere....jeg tog mig til panden og tænkte "Det er løgn" , jeg skrev en høflig mail til Michael og forklarede at deres service ikke levede op til vores standarder og at jeg ikke var intresseret i at forlænge aftalen, gjorde yderligere opmærksom på at vores oprindelige aftale indebar en 6 måneders aftale for at afprøve deres service. Michael svarede tilbage at ifl deres forretningsvilkår punkt det og det skulle opsige aftalen minimum 60 dage før dens udløb ellers blev den automatisk forlænget, hans svar var at han kunne "desvære ikke hjælpe os". Jeg skrev tilbage at: a) Aftalen var tidsbegrænset til |
Hvilken type var din server? "Gratis server", "Økonomi server" eller "Standard server"? Mest fordi jeg ikke ville forvente mig så meget service af de to førstnævnte, lidt a la et 9,- webhotel ved Surftown eller One. Men det lyder med din bindingsperiode som om det var en "Økonomi server"? Jeg har vist ikke rigtigt haft kontakt med Michael, men han lyder temperamentsfuld! :) Jeg har mest talt med en Nickolass og har også prøvet at ringe til ham i en weekend omkring en "Gratis server" uden alarmtelefon tilknyttet, hvor han pænt forklarede mig at jeg normalt skulle vente til åbningstid, men han efterkom mit ønske alligevel. Men det kunne da være meget spændende at høre om andre har oplevelser (gode el. dårlige) med dem. |
|
Din kommentar omkring:
- Burde de faktisk tage til efterretning. Jeg har også studset lidt over det, men gik udfra det kom på et tidspunkt. |
Desuden hvis det var tilfældet at de billige servere var til ligegyldige projekter som gerne bare må gå ned så burde jeg havde fået det at vide da jeg sagde jeg ville evaluere deres service. Either way Jakob, du må gerne syntes om dem. De lever bare ikke op til mine standarder, mens de tilsyneladende lever op til dine. Men til jer andre kan i læse indlæget og selv vurdere :) |
Det er også mit indtryk at de gør det. De genstarter gratis og hvis det ikke hjælper, kan du få en tekniker på - også gratis hvis du har alarmtelefon. Dit reelle problem har vel været at du ikke kunne få fat i dem udenfor åbningstid, hvilket også er for dårligt. Og hvilket jeg har givet dig ret i allerede... :)
De gratis/billige servere er uden RAID og uden backup. Hvis man skal hoste noget vigtigt, står man vel af allerede der. Men jeg er igen helt enig angående muligheden for at kontakte dem. De burde inkludere alarmtelefon i alle bestillinger for at undgå misforståelser. Eller i hvert fald informere bedre om tingene.
Hvis jeg havde haft den samme oplevelse som dig, var jeg sikkert også løbet skrigende bort. Selvom du og Michael i bedste fald har været uenige er det ikke god stil at svine dig på den måde. |
|
Better luck next time :) |
![]() |
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)