Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Egentligt ikke et tilbud, men en anbefaling...

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle I skønne inspirerende iværksættere!

Som emnet indikerer, vil jeg gerne anbefale en virksomhed som jeg synes fortjener det.

Jeg har haft servere flere forskellige steder, og har både oplevet skidt og kanel.
Sent på sommeren 2006 bestilte jeg en billig "lege/test"-server hos Plushost (www.plushost.dk) som på daværende tidspunkt vist var relativt nystartede, hvilket har medført noget rod hist og her. Men jeg har været så imponeret over deres velvilje/hurtighed til at få styr på tingene, deres venlige og imødekommende support m.v. at jeg p.t. har 3 servere hos dem - og regner med at bestille hos dem i fremtiden også.

So anyways, thumbs up til dem herfra. Jeg vil lige pointere at jeg intet har med dem at gøre, udover at jeg er kunde og efterhånden på fornavn med en af deres teknikere.

Mvh. Jakob
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Jammen det vil jeg da skynde mig at svare på, jeg bestile også en server hos dem i 2006, aftalen var at vi ville evaluere deres service niveau hvorfor vi indgik en 6 måneders aftale. Denne aftale blev lavet telefonisk (hvilket bestillingen også gjorde).

Serveren var mega ustabil og OS''et meldte konstant om at CPU''en clockede op og ned hele tiden på grund af varme problemer, jeg fejlmeldte det til dem hvorefter de sagde de ville skifte maskinen ud. Det gjorde de så og den blev lidt mere stabil med fejlende fortsatte. Der gik 4 måneder hvorefter vi var begyndt at belaste maskinen relativt meget og herefter begyndte den at gå ned igen, jeg fejlmeldte det hvorefter der gik cirka en uge og masinen uden varsel blev lukket ned. Det foregik midt om natten og i det tidsrum virker deres normale support telefon ikke og der er ikke noget døgnnummer (jeg fik senere at vide at man kan tilkøbe en "Knap" i sin kontrol panel så man kan bestille en opringning, denne knap koster 100kr om måneden per server) jeg fik slået deres adresse op og fik fat i et telefonnummer der blev svaret på, og fik den vej igennem fat i Michael Nielsen, han ringede op og gav mig en skideballe over jeg havde ringet til et "Privat nummer" og det var på ingen måde acceptabelt, mit svar var et det på ingen måde var acceptabelt at en virksomhed der drev servere ikke havde en telefon man kunne ringe til, sagde til ham at jeg ikke havde noget imod at betale for døgnservice men at muligheden edermadme skulle være der, hvad nu hvis en udeforstående fik brug for at kontakte dem? En som ikke havde en server hos dem og havde opdaget noget preserende han ville rapportere? hans svar var kort og kontant at de selv overvågede alt og ikke havde brug for hjælp udefra.

Jeg besluttede og spille gode miner til slet spil hvorefter jeg spurgte om han ville være flink at forklare hvorfor min server var gået ned, hvortil hans svar var at han var ved at skifte maskinen ud. ... jeg blev tavs et par sekunder og spurgte hvorfor i al den hede hule helvede de ikke havde oplyst mig om det, hvortil han sagde at han i sidste mail til mig skrev "Vi vil kigge på det så hurtigt som muligt". Samtidig understregede han adskillelige gange at den server jeg havde var en "Privat" server, og at jeg dermed var privat kunde. Det forstod  jeg så på ingen måde da jeg på intet tidspunkt havde præsenteret mig som andet end "Mikkel Christensen, Mc Solutions" og det stod sørme også på fakturaen.

Nå men det endte med jeg sagde pænt undskyld og fik startet min server igen. Her var det så jeg besluttede mig for at plushost bestemt ikke var noget for mig med den amatør agtige attitude de havde overfor deres kunder.

Jeg forstår fint nok at man ikke skal kunne ringe og vække dem midt om natten og at døgnservice koster, men det er så useriøst som noget kan være at man i en weekend ikke kan få fat i dem før næste Mandag, så må de smide et nummer på hjemmesiden og sige det koster 1000kr at ringe eller hvad ved jeg, muligheden skal være der. En anden ting er at når jeg så endelig får fat i dem (på et nummer som forresten var blevet brugt ved registrationen af deres CVR nummer) så får jeg en skideballe af en anden verden, det er bare ikke en behandling at give en betalende kunde.

Men ja som om det ikke var nok så fik jeg 3 dage efter en regning fra dem for 6 måneders hosting mere....jeg tog mig til panden og tænkte "Det er løgn" , jeg skrev en høflig mail til Michael og forklarede at deres service ikke levede op til vores standarder og at jeg ikke var intresseret i at forlænge aftalen, gjorde yderligere opmærksom på at vores oprindelige aftale indebar en 6 måneders aftale for at afprøve deres service. Michael svarede tilbage at ifl deres forretningsvilkår punkt det og det skulle opsige aftalen minimum 60 dage før dens udløb ellers blev den automatisk forlænget, hans svar var at han kunne "desvære ikke hjælpe os".

Jeg skrev tilbage at:

 a) Aftalen var tidsbegrænset til
Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Ok, det var da en rimelig træls oplevelse...
Hvilken type var din server? "Gratis server", "Økonomi server" eller "Standard server"? Mest fordi jeg ikke ville forvente mig så meget service af de to førstnævnte, lidt a la et 9,- webhotel ved Surftown eller One. Men det lyder med din bindingsperiode som om det var en "Økonomi server"?

Jeg har vist ikke rigtigt haft kontakt med Michael, men han lyder temperamentsfuld! :) Jeg har mest talt med en Nickolass og har også prøvet at ringe til ham i en weekend omkring en "Gratis server" uden alarmtelefon tilknyttet, hvor han pænt forklarede mig at jeg normalt skulle vente til åbningstid, men han efterkom mit ønske alligevel.

Men det kunne da være meget spændende at høre om andre har oplevelser (gode el. dårlige) med dem.
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Det var en af deres billige servere ja, men hvis ikke de kan levere fornuftig service på dem bør de ikke sælge dem så billigt. Slet ikke når en del af aftalen var at vi skulle evaluere deres service med henblik på at flytte hele vores produktion over til dem.
Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Eller måske skulle de gøre opmærksom på at man kører 100% "uden støttehjul". Jeg tror de billige servere sikkert bliver brugt meget til gameservere og lignende, hvor oppetid ikke er så vigtigt. Men det er helt sikkert nedtur hvis man bliver svinet som kunde.

Din kommentar omkring:

Jeg forstår fint nok at man ikke skal kunne
ringe og vække dem midt om natten og at døgnservice koster, men det er
så useriøst som noget kan være at man i en weekend ikke kan få fat i
dem før næste Mandag, så må de smide et nummer på hjemmesiden og sige
det koster 1000kr at ringe eller hvad ved jeg, muligheden skal være der.

- Burde de faktisk tage til efterretning. Jeg har også studset lidt over det, men gik udfra det kom på et tidspunkt.
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Støttehjul eller ej, lortet skal virke og sådan er det bare. Hvis den går ned eller lign. skal den laves. At kalde noget "Gratis" eller "økonomi" giver ikke carde blance til at sælge gødning i fine poser og påstå det er guld. Desuden smitter Michaels (og Nickolass'') holdning af på hele firmaet. Hvis de behandler firmaets kunder sådan er jeg ikke intresseret i at være afhængig af dem, støttehjul eller ej.

Desuden hvis det var tilfældet at de billige servere var til ligegyldige projekter som gerne bare må gå ned så burde jeg havde fået det at vide da jeg sagde jeg ville evaluere deres service.

Either way Jakob, du må gerne syntes om dem. De lever bare ikke op til mine standarder, mens de tilsyneladende lever op til dine. Men til jer andre kan i læse indlæget og selv vurdere :)

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Jamen jeg er jo sådan set ikke uenig med dig, Mikkel! :)

Støttehjul eller ej, lortet skal virke og sådan er det bare. Hvis den går ned eller lign. skal den laves.

Det er også mit indtryk at de gør det. De genstarter gratis og hvis det ikke hjælper, kan du få en tekniker på - også gratis hvis du har alarmtelefon. Dit reelle problem har vel været at du ikke kunne få fat i dem udenfor åbningstid, hvilket også er for dårligt. Og hvilket jeg har givet dig ret i allerede... :)

Desuden hvis det var tilfældet at de billige servere var til ligegyldige projekter som gerne bare må gå ned så burde jeg havde fået det at vide da jeg sagde jeg ville evaluere deres service.

De gratis/billige servere er uden RAID og uden backup. Hvis man skal hoste noget vigtigt, står man vel af allerede der. Men jeg er igen helt enig angående muligheden for at kontakte dem. De burde inkludere alarmtelefon i alle bestillinger for at undgå misforståelser. Eller i hvert fald informere bedre om tingene.

Either way Jakob, du må gerne syntes om dem. De lever bare ikke op til mine standarder, mens de tilsyneladende lever op til dine. Men til jer andre kan i læse indlæget og selv vurdere :)

Hvis jeg havde haft den samme oplevelse som dig, var jeg sikkert også løbet skrigende bort. Selvom du og Michael i bedste fald har været uenige er det ikke god stil at svine dig på den måde.
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad er deres alarm nummer, jeg har max brug for det!! Du må gerne sende en PM, så må jeg betale når det er. Nu har de haft lukket i 2 dage, midt på ugen. Så det er lidt kritisk.
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 01:32
Hvor mange stjerner giver du? :
De har ikke noget alarm nummer....det er hele problemet :) du må vente til næste arbejdsdag klokken 8 med at ringe :)

Better luck next time :)

Tilmeldt 13. Nov 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi har fået mange henvendelser angående denne tråd fra kunder der mener vi skal blande os i debatten. Vi deltager aldrig i mudderkastninger/debatter af nogen art, men vi vil dog gerne hurtigt pointere at vi selvfølgelig har 24 timers alarmtelefon support på alle erhvervsprodukter, og det hænder at nogle har brug for vores assistance, så er vi der selvfølgelig altid på pletten. Nogle produkter har ingen 24 timers support, da det er private/udviklings servere som programmører benytter sig af som testplatform. Vi ønsker alle en rigtig god sommer, inklusiv den ene negative ryst der er at finde herinde.
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)